maandag 25 november 2013

Celtic Hearts Entwined // Celtische Verweven Harten

Het patroon op mijn "lichtbox." // The pattern on my "lightbox".
Goed weekend gehad?? Ik wel, al was het weer veel te snel voorbij en moest Henk alweer op zondagavond weg... Tja, het leven van chauffeursvrouw is eenzaam. Vanmorgen heerlijk uitgeslapen (tot 11 uur en NEE, is schaam me niet eens!) Voor ik echter aan het naaien kwam, was het al weer drie uur geweest.....
Vandaag dus poging twee van het doorquilten van de effen blokken!! Vrijdag ben ik nog wel naar de quiltwinkel geweest om "goede" spuitlijm te halen, maar ironisch genoeg waren zij er doorheen... Dit betekende voor mij dus toch gewoon ouderwets opspannen van het blok en spelden. In plaats van 5 minuten met spuitlijm betekend dit dus een half uur voorbereiding voor ik echt aan het quilten kan.
Had a good weekend?? I did, although it was over way too soon and Henk needed to get going sundayevening...  Well, the life of a trucker's wife is lonely. This morning I slept in (untill 11 am and NO, I'm not even ashamed of it!) Before I got to sewing, it was passed 3 pm already....
Today was attempt nr. two of quilting the plain blocks!! I did go to the quiltshop last friday to get some "good" spray glue, but ironicly they were out of stock.... This meant for me basting the old fashioned way and tensioning the layers and pinning them together. In stead of glueing them together in 5 minutes, this meant a preparation of at least half an hour before I got to the sewing part.
De eerste poging mislukte jammerlijk. Te snel bewegen terwijl ik te langzaam naai of domweg spanningsproblemen, dat weet ik niet goed, maar het resultaat was dus enorme lussen en een rotzooitje. Uithalen dus maar weer. Daarna ging het gelukkig goed, nadat ik mijn draadspanning dus maar manueel ingesteld had.
Uiteindelijk heb ik toch nog twee uur over één blok gedaan. Veel langer dan ik dacht erover te doen, maar dat maakt niet uit. Ik doe er liever iets langer over en dat het naar mijn zin is, dan te snel gaan en ontevreden zijn, toch?
Morgen toch maar de wekker zetten en hopelijk kan ik dan twee blokken doen op één dag.
The first attempt failed miserably. Moving my hands too fast while sewing too slow or just plain tention troubles, I really don't know exactly, but the result were huges loops and quite a mess. Therefore taking it out again. After that it went rather good, after setting my thread tention manually.
In the end it took me more than two hours to finish just one block. Much longer than I expected, but that doesn't really matter. I rather take more time and be pleased with it, than going too fast and being not satisfied with the work. 
Tomorrow I will set my alarmclock and hopefully I can quilt two more blocks in one day.
Wat vind je ervan?? // What do you think??

7 opmerkingen:

  1. Wow zeg, echt mooi geworden! Dat gaat straks wel heel mooi staan in die quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I can't believe you finished all that stippling in 2 hours. Great work...and fast! Lane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt héél mooi Bianca, nu al 'n brok in mn keel... prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kind het word prachtig, en het lukt je toch weer .
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen