donderdag 24 oktober 2013

Sleep deprivation // Slaap tekort

Al vaker heb ik hier verteld dat ik nogal last heb van slaapproblemen. Voor iedereen die hier nooit last van heeft (gehad) is dat heel moeilijk om aan uit te leggen hoe het voelt om dagenlang en nachtenlang op maar een uur of hooguit twee uur slaap te functioneren.
Een hoofd in de mist, een lichaam wat tweemaal zo zwaar voelt en zo labiel als de pest; dat komt wel het best in de buurt denk ik. Voor mij persoonlijk betekend het ook nog meer pijn dan anders, pijn in mijn hele lijf, bibberhanden en ogen die tranen, branden en de neiging hebben zomaar dicht te vallen. Zó moe dat je gewoon niet kan snappen dat je die nacht wéér niet slaapt, weer wakker ligt, weer die helende rust niet kan vinden die je zo nodig hebt.
I have often told here that I suffer from sleep problems. For anyone who never have (had) this problem, it is very difficult to explain how it feels to function or an hour or two per night for days and nights in row.
A heavy brain fog, a body which feels twice as heavy and as unstable as hell, is the discription that comes close. For me personally it means more pain than usual; pain in my body, trembling hands and eyes tearing, burning and tend to fall shut at any moment. So tired that you just can not understand that you don't sleep again that night, being awake again the whole night, again not finding that healing sleep you crave.
Nouja, duidelijk, ik heb dus weer zo'n rot-periode. Het gaat vaak in buien van dagen of weken - dit keer weken dus - en soms, als kleine zegening, zomaar een nacht van 12 uur buiten westen zijn door toch maar een slaappilletje te nemen. Het is anders echt niet vol te houden bij je verstand te blijven en met anderen om te gaan denk ik....
Het werken achter de naaimachine gaat niet geweldig, maar omdat ik toch echt dit jaar die quilt in opdracht nog af wil hebben, doe ik toch mijn best, al betekend het dat ik iets langzamer ga en wat vaker een stukje uit moet halen.
Verder maar wat bank-hangen, tv kijken en over het web surfen. Dit laatste niet te ingewikkeld hoor; wat reis- of quilt-blogs lezen en alles daarom heen. Quilts, katten en reizen zijn mijn drie favoriete onderwerpen wat dat betreft.
Wat zijn jouw favoriet surf-onderwerpen om tijd te verdrijven?
Well, yeah, it's clear by now I'm in such a terrible period again. It often goes in periods of days or weeks - this time it's weeks - and sometimes, as a small blessing, just like that having a 12 hours knock-out due to that small sleepingpill I finally take. Otherwise it's just not do-able to stay sain and interact with others for me.
Working on the sewingmachine is not going very well, but because I really want to finish that quilt in commission this year if possible, I try anyway, even if it means I'm going very slow and having to rip out a piece every now and than.
For the rest I just lounge, watch tv and surf the web. That last thing nothing fancy of course, some travel or quilt blogs and everything around that.  Quilts, cats and travel are my three to-go-to-topics when surfing. What are your favorite surfing-topics to kill time?? 

Hier wat foto's van Glacier Park, het eerste National Park welke we in onze volgende reis zullen bezoeken. Als ik zulke foto's zie word ik heel blij. Dat gaan we straks voor onszelf zien!!!
Here are some pics of Glacier Park, the first National Park we'll visit during our next vacation. When I see pictures like this I get very happy. We will be seeing that for ourselfs!!









1 opmerking:

  1. Oh, I hope you can get some sleep soon. That must be so frustrating.

    The photos are beautiful. I particularly like the ones showing the reflection of the mountains in the lakes.

    BeantwoordenVerwijderen