dinsdag 15 oktober 2013

Oops, I did it again // Oeps, doe ik het weer...

Wéér een week voorbij en wéér een week niet geschreven. Ik merk dat ik - met zo'n beetje alles op het moment - slecht in een ritme kan komen. Waar het precies aan ligt kan ik niet goed zeggen. Wellicht doet een gebrek aan slaap wel de meeste schade, maar ik baal zo van mezelf nu. Ik moet echt nodig wat vooruitgang boeken met de quilts waar ik mee bezig ben, maar het wíl gewoon niet goed.
Anóther week is past and another week I haven't writen here. I'm noticing that - with just about everything now - I just can't get in a good rithme. Where the problem lays, I really can't say. Probably the lack of sleep is doing the most harm now, but I'm sick and tired of always being sick and tired. I really have to make some progress with the quilts I'm working on, for example, but it's not working out for me right now.
Gister heb ik een uurtje achter de naaimachine gezeten en had ik al snel zulke zere handen dat het niet meer ging. Ik had me voorgenomen vandaag die twee laatste paperpieceblokken af te krijgen, maar wéér is er niks van terecht gekomen. Ook morgen zie ik nú al in het honderd lopen, omdat ik al vroeg in de ochtend bij de garage moet zijn om de definitieve kentekenplaten op te halen en daarna de auto af te laten keuren met de gas-installatie. Voor ik terug ben zal het wel middag zijn en zal het energieniveau dusdanig laag zijn dat die dag ook afgeschreven kan worden.
En dan is het al weer donderdag....
Yesterday I spend an hour behind the sewingmachine and my hand got so sore from that little while, I was done for the rest of the day. I planned to finish the last two of the paperpiece blocks today, but again that didn't happen. Tomorrow is also looking to become another 'lost' day, because I have to be at the garage really early in the morning for the Dodge its final licenceplates and after that the final approval for the gas-installation. It will be in the afternoon before I'm home again and by than the energy level will be so low I can write that day off too.
And by than it's thursday already.....
Vorige week had ik ook al zo'n rare rommelweek, dat ik niet eens weet wát ik allemaal gedaan heb, maar dat het in elk geval verbazend weinig is geweest. Niks op handwerkgebied in elk geval - op die tweede lesmiddag na dan. Mijn eerste les-geef-ervaring zit er al weer op, maar het viel me niks tegen. Ook de cursisten vonden het leuk, dus ben ik tevreden. De quiltjes die gemaakt zijn waren echt schitterend, al waren ze nog niet helemaal af natuurlijk. Ik hoop dat de cursisten een fotootje sturen van het eindresultaat om hier te kunnen delen, maar hier alvast foto's van twee van de quiltjes.
Last week I had a strange and messy week as well, that I don't even know what I did all week, alone that it wasn't much. Not much on quilting that is, but I did finish my second afternoon 'teaching'.  My first experience teaching was fun and even the participants thought I did fine, so I'm pleased. The quilts that were made will turn out really lovely, although they were not really done. I hope the ladies will send a picture of the end result, but untill than, here are some pictures of two of the quilts-in-progress; 
 Zijn ze niet mooi?!  Aren't they lovely?!

3 opmerkingen:

  1. Leuke quiltjes maar de mijne vind ik nog steeds de mooiste.
    Neem je in acht en dan komt de energie wel terug
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The quilts are lovely!

    I hope you are able to get some much-needed rest soon. It is hard to get into a routine, isn't it? I've struggled with my blogging for the past few weeks, as well. I might change how many days I post; I haven't quite figured it out yet. Good luck as you try to get back in your routine.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, kijk nou was ze gemaakt hebben door les van jou! Daar mag je best trots op zijn hoor want dat zijn heel leuke, goed gelukte quiltjes dus je hebt het ze kennelijk goed geleerd!
    Verder gewoon lekker laten gaan en niet terug kijken wat je allemaal misschien niet gedaan hebt, maar kijken naar wat wel. Wél les gegeven twee dagen en de hele dag de hort op voor de auto. Dat zijn ook voor andere mensen gewoon dingen om moe van te worden en een dag mee te vullen dus helemaal niks erg dat je verder niks gedaan hebt. Komt wel weer, eerst energie reserves opbouwen, niet direct opmaken als er een beetje energie is maar ook een beetje sparen :)

    BeantwoordenVerwijderen