zondag 20 oktober 2013

New ritme?? // Nieuw ritme??

Zou dat 'nieuwe ritme' van mij dan misschien maar twee keer per bloggen inhouden?? Tja, dat zou maar zo kunnen. Elke keer denk ik dat ik een rustige dag heb, tijd voor huishouden, quilten, bloggen en alles wat daar tussendoor komt en elke keer komt er van de helft geen zak terecht. Vaak schiet het bloggen en internetten er het als eerste bij in. Andere blogs lezen ook, dus ik heb ook nog maar heel weinig contact met de 'vaste blog-dames' waar ik zo geregeld op bezoek ging en vaak mocht ontvangen hier.
Ik moet daar dus toch maar weer eens wat aan gaan doen misschien. Wekker zetten en 's morgens als eerste bloggen?? Een vaste tijd voor inplannen wellicht?? Laptop mee naar bed en voor het slapen gaan schrijven?? Allemaal ideeën, maar of ze gaan werken.....  Ik weet niet hoe andere bloggers dat doen, maar ik persoonlijk heb ook wel wat inspiratie nodig. En zin. En iets te vertellen....
Could this 'new rhythm' of me maybe mean I only blog twice a week? Well, that could be the case. Every time I think I have plenty time for housework, quilting, blogging and everything in between, most of the the time I don't do half of everything I planned. Most often it's the blogging and surfing the web that are the first things to go. Reading other blogs too for that matter, therefore having very little contact with  'my blog ladies' I visited regularly and came over here too.
I really should do something about that, don't you think? Set the alarm and blog first thing in the morning? A fixed time schedule perhaps? Taking my laptop to bed and write before sleeptime? All  good ideas, but whether they will work ..... I don't know how other bloggers do this, but I personally need some inspiration. And be in the mood. And have something to tell....
Nouja, nu dan maar die foto's die ik vorige week al beloofde; foto's van de stoel-bekleding-cursus-middag. Francis heeft haar stoel helemaal af gekregen, maar ik dus niet. Ik dacht dat ik alleen de rugleuning nog moest en dan het afwerken met een biesje nog. Helaas was ik vergeten dat hij ook beklede armleuningen heeft en twee van die kleine stukkies kostte dus nog bar veel tijd. Ook hadden ze daar geen biesje dat ik mooi vond en heb daarom de stoel toch mee naar huis genomen en werk ik hem thuis af, wanneer ik een mooi biesje heb gevonden. Ik heb al wat staaltjes aangevraagd, dus hopelijk gaat dat ook deze week nog lukken.
Well, first I'll show you the pictures I promissed last week; pictures of the upholstery-course-afternoon. My sister finished her chair completly, but I didn't. I thought I only had to do the backrest and than the trimmings only. Unfortunatly I forgot it has armrests too and those two little pieces took all the time I had. Also, there was no piping there I really liked. Therefore I took the chair home anyway and will I finish it at home once I found some piping I do like. I already ordered some samples, so with a bit of luck this will be this week.

Nou, wat heb ik nog meer gedaan?? Mijn stofjes heb ik eindelijk eens gesorteerd en in dat ontzettend leuke kastje gedaan. Ik had echter gedacht dat ik meer ruimte terug zou krijgen, maar het valt nog knap tegen met hoeveel er maar in dat kastje paste... Nouja, het stáát wel heel leuk, toch?! Verder nog vier blokken van de herinneringsquilt papiervrij gemaakt en nog drie blokken uitgetekend op patroonpapier. Ook heb ik ongegeneerd een hele ochtend in bed gelegen omdat ik geen zin had om op te staan, maar vervolgens weer de hele middag de deur uit voor een afspraak in het ziekenhuis met Henk. En wat deze aankomende week gaat brengen..... geen idee. Geen afspraken verder en weer veel plannen, maar we weten allemaal hoe dat met plannen gaat.....
Furthermore I removed the paper from four blocks of the memory-quilt and drew up three more on pattern paper. I also spend a whole morning in bed, just because I just didn't want to get up, but than spend the rest of the day out of the house to go with Henk to a hospital appointment. 
Well, what else did I do?? I finally organized a big part of my fabricstash and placed it in that lovely cabinet I bought a while back. I thought I would gain more room in the other bookcase, but that wasn't quite the situation, but it does look nice now, doesn't it? What this upcoming week will bring... no idea. No appointments and lots of plans, but we all know how it goes with plans......

1 opmerking:

  1. De stoelen zijn echt heel erg mooi geworden, complimenten hoor.
    En verder, nieuwe week nieuwe kansen.
    en helemaal niks is ook niet waar, er is toch van alles gedaan.
    liefs Ma.

    BeantwoordenVerwijderen