dinsdag 3 september 2013

Seeking distraction // Afleiding zoeken

Glacier Park
Tijdens vele wakende uren in de nachten ben ik weer heerlijk aan het vakantie-surfen geweest. Hotels zoeken, mooie plekjes online bekijken, tripjes plannen. Alles om de nachten maar wat dragelijker te maken.
Gister heb ik twee hotels geboekt waar we heel graag heen willen en niet het risico willen lopen dat ze vol geboekt zijn tegen de tijd dat we daar zijn. Ik heb dit keer sowieso al veel meer moeten boeken, omdat het voor de twee grote parken - Glacier Park en Yellowstone Park - Juni en Juli de drukste maanden schijnen te zijn. De hotels in Yellowstone zijn al zo goed als vol!!! Ik heb twee nachten in een b-keus kamertje kunnen boeken in het park zelf, verder was alles al bezet!  Waanzinnig.
Dus, vanzelfsprekend is er dit keer iets minder ruimte voor 'op de bonnefooi' reizen, willen we kunnen doen wat we gepland hebben.
Yellowstone Park
During the many waking hours in the nights I have been holiday-surfing the web. Searching for nice hotels, looking at gorgeous spots online, planning all kinds of things. Anything to make the nights more bearable.
Yesterday I booked two hotels we really wanted to go to and don't want to take the risk they're booked full by the time we're there. I had to book a lot more than usual this time anyway, because it is high season for the two major parks we'll visit - Glacier Park and Yellowstone Park - in June and July. The hotels in Yellowstone were booked full three weeks ago already!! I could book two nights in a B-choice room in the park itself, but everything else was taken! Bonkers!
So, naturally there will be less space for traveling at a venture, if we want to do and see everything we planned out to do.
 
Poison Spider Trail, Moab, Utah
Deze reis wilden we heel graag weer terreinrijden en wel in Moab - een begrip onder off road fans. Met een terreinauto door de nationale parken rijden is natuurlijk het summum!! Ik heb nu dus drie nachten in het Big Horn Lodge inclusief twee volle dagen rijden met een terreinauto geboekt. Een hele dag voor Arches N.P. en een dag voor Canyonlands Park. Moab zelf is ook een leuk plaatsje wat ik zo van de foto's kan zien en ik heb zelfs al een quiltshop gevonden!!! Ze zitten naast de terreinauto-verhuurder! Perfect!
This time we really want to go off roading again and to do so in Moab - a household name among off roading fans. Driving a 4x4 through the national parks is the best of the best of course!! So, I booked  three nights including two full days driving a 4x4 with the Big Horn Lodge. A full day for Arches N.P. and a full day for Canyonlands N.P.  Moab is a lovely town itself too, from what I've seen online so far. I even found me a quiltshop!! They're next to the off road rental service! Perfect!
Verder heb ik een geweldig hotel gevonden in Sedona. The Sky Ranch Lodge, een plaatje van een hotel op de berg bij het vliegveld van Sedona, met een schitterend uitzicht over Sedona heen. Wel iets duurder, maar omdat we daar toch vier nachten zitten, wil ik dit keer wel een beter hotel dan vorige keer. We gaan in Sedona ook 'the 4th of July' meemaken, waar ik heel erg zin in heb. Dat is toch een grote feestdag daar en ik zag al dat het de Jaarlijkse Hopi Kunst en Cultuur dag is, er in Cottonwood- een plaatsje vlak bij Sedona - een groot vuurwerkspektakel zal zijn en een lasershow in Sedona zelf. We zullen nog moeten gaan kiezen.
Furthermore I found a wonderful hotel in Sedona. The Sky Ranch Lodge, a picture perfect hotel on top of a hill near the airfield of Sedona, overlooking the valley of Sedona itself. A bit more expensive, but we are there for four nights and I really wanted a better place to stay than last time. We're also going to experience 'the 4th of July' in Sedona, which I'm really looking forward to. It's a big holiday there and I saw that it's the Annual Hopi festival of Arts and Culture, there's a big fireworkshow in Cottonwood - a town near Sedona - and a lasershow in Sedona itself. Well have to make a choice yet.
Ik ben benieuwd wat ik nog meer ga vinden.... Het meeste is al geboekt bedenk ik me net en ik heb nog meer dan 9 maanden te gaan!!!  Hopelijk gaat het slapen snel weer beter, want ik heb gewoon niet meer genoeg ruimte om dingen te plannen....
I'm curious on what else I will find.....  The biggest part of the trip is already booked, I realize now, and I have more than 9 months to go!!! Hopefully the sleeping will get better soon, because I simply don't have the space to plan more in this vacation.....

2 opmerkingen:

  1. Even I would like to be in Sedona on the 4th of July. Hmmmm....maybe we can work something out. It's not a far drive from here that I couldn't go up there. Course to me, nothing is a far drive away.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Planning is fun, but sleep is nice, too. Hope you can get some rest soon!

    BeantwoordenVerwijderen