maandag 23 september 2013

Hurray for fellow bloggers!! // Hoera voor mede-bloggers!!

Het is niet voor niks dat ik graag blog en andere blogs lees; je doet ideeën op, leert andere gewoonten en gebruiken kennen, misschien zelfs manieren om iets sneller en/of beter te doen. Je kunt een beetje mee-leven met mede-quilters, mede-reizigers, mede-mensen. Ik vind het heerlijk!
Afgelopen weekend werd het me weer eens duidelijk hoe fijn het is om mensen 'te leren kennen' - voor zover dat gaat via internet - die in dezelfde dingen geïnteresseerd zijn.
Een mede-blogger die op het moment aan het rondreizen is door de US plaatste foto's van een dagtrip en dat was een gebied waar wij volgend jaar ook doorheen gaan komen. Ik reageer niet vaak, maar deze keer wilde ik gewoon laten weten hoe ik genoot van de foto's en het vooruitzicht dat zelf ook te gaan zien. De volgende dag reageerde ze nog terug ook.
It's not for nothing that I love to blog and reading other blogs as well; you get more ideas, learn to know other habits and customs, maybe even ways to do things slightly faster and/or better. You can share life with fellow quilters, fellow travelers, fellow people. I love it!
This last weekend I came to realize how wonderful it is to get to know people - as far as that's possible through the internet - that have the same interests as I do.
A fellow blogger is traveling throught the US at this moment and she put up some pictures of a daytrip of an area we will be traveling too next year. I do not react very often, but this time I just wanted to thank her for sharing the pictures and how I enjoyed them and how I'm looking forward to seeing all of that beauty for myself soon. The next day she reacted back too!
Het toeval wil dat ik in mijn reactie ook had gevraagd of ze wellicht ook naar Antelope Canyon zouden gaan. Daar zie ik zelf erg naar uit, want het is een schitterend natuurgebied met waanzinnig mooie uitzichten. Wat ben ik blij dat ik daar naar vroeg. Zij gingen daar namelijk niet naartoe, omdat je ver van te voren daar al een vergunning voor aan moet vragen om heen te gaan!! Het grootste deel is alleen te bezichtigen onder begeleiding van de beheerders van dat natuurgebied, de Navajo Tribe, en een klein deel zelfs alleen met die speciale vergunning.
Dankzij haar kan ik nu op tijd die begeleide toertocht aanvragen en kijken of we zo'n vergunning kunnen krijgen. Daar moet ik nog iets meer over lezen, want wat ik er nu van wijs wordt is dat voor een gebied waar je alleen met een 4x4 of te voet kan komen. Dat is beide geen optie voor ons, aangezien we dus niet met een 4x4 rijden en ik het te voet al helemaal niet ga redden.
Coincidentally, I had asked in my response if they would perhaps go to Antelope Canyon too. I'm very much looking forward to it, because it is a beautiful natural area with incredibly beautiful views. I am so glad that I asked her. They will not go there, because you have to get a permit in advance to even get to go there! The majority can only be visited under the guidance of the managers of that nature, the Navajo Tribe, and a small part only with that special permit.
Thanks to her I now have enough time to book a guided tour and see if we can get that permit. I'll have to read a little more about it, because what I have found so far that permit is for an area you can only reach with a 4x4 or on foot. Both are not an option for us, since we do not drive a 4x4 than and by foot I certainly will not be able to.
Dus, hoeraaaa voor bloggers over de hele wereld! Hulp, advies, tips en ideeën van alle soorten.
So, hurray for bloggers all over the world! Help, advice, tips and ideas of all sorts. Thank you so much Barbara for your information and help!!

5 opmerkingen:

  1. This made me smile, and I LOVE your sign on the desk. That is perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I've driven through Page, Arizona I'll bet a thousand times and I have never turned off to go to Antelope Canyon. Didn't know it was so hard to get into and see. I'd love to go there though.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Bianca,
    As you know, we just toured the Upper Canyon of Antelope Canyon. We took our tour with Overland Canyon Tours. It is not difficult to get a ticket for a tour but you do need to plan ahead. The ride out to the canyon from their office is a little bumpy, but inside the canyon is flat and is to walk. You will LOVE it!! Let me know if you need any more info.
    ~Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  4. PS. I should have said, it is EASY to walk in the canyon. :o)
    ~Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What stunning photos! I've never heard of Antelope Canyon, but the way the sun shines in is absolutely beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen