zondag 4 augustus 2013

Minky Quilt

Vorig jaar in de US heb ik een leuke quilt kit gekocht (alle stof al in pakket voorgesneden en wel) voor een sprei van Minky in roze en bruin tinten. Minky is het zachtste stofje dat je je maar in kan denken. Zachter dan fleece, zachter dan fluweel, zoooo zo zacht. Met mijn kleine vriendin in gedachten kon ik dat natuurlijk niet laten liggen.
Nu is deze kleine prinses dus over anderhalve week jarig en eigenlijk wil ik nu dus die quilt in elkaar hebben voor die tijd. Vorig weekend deed ik al een poging, maar dat spul bleek dus wel donders lastig te zijn om mee te naaien. Het wandelt gewoon weg onder de naaimachine en de bovenste laag werd zo uitgerekt, dat ik wel 10 cm overhield aan het eind. Uitgehaald maar en weer in een hoek, stik chagrijnig van zulk onwelwillend spul.
Afgelopen week heb ik echter wat sites bezocht en tips opgevolgd en vandaag ging het dan ook een stuk beter! Het antwoord?? Spelden, spelden en nog eens spelden, boventransport iets minder hard en grotere steken. Zo simpel was het! De achterkant en een klein deel van de bovenkant zit nu in elkaar. Morgen ben ik bezet, maar vanaf dinsdag ga ik dit schatje in elkaar zetten, op tijd voor de kleine meid haar feestje!
Last year in the US I bought a lovely quilt kit (all the fabric for a quilt in one package cut and all) for a bedspread of Minky in pink and brown shades. Minky is the softest fabric you can ever imagine. Softer than fleece, softer than velvet, soooooo so soft. With my little friend in mind I couldn't pass that one by of course.
De achterkant, paisley met bruine rand boven en onder //
The backside, paisley with a brown border on top and on the bottom.
It so happens that this little princess is celibrating her birthday in two weeks time, so I want to try to get this quilt done before than. Last weekend I gave it a try, but that stuff is awfully difficult to work with. It just walks away from under the needle and the upper part was stretched out so much I had 10 cm (2 inch) extra on the end. Took it all out and threw it into a corner again, bloody crabby about such unwilling stuff.
Last week I visited some different sites though and found some tips for working with it and today it went a whole lot better! The answer? Pin, pin and pin some more, setting the dual feed a bit less hard and use bigger stitches. It was thát simple!  The back and a small part of the front is put together. Tomorrow I'm busy, but come tuesday I will put this baby together, in time for the little one her birthdayparty!
 Ik doe het spelden enzo buiten, want dit spul pluist als de ziekte!! 
En het is lekker weer, dus dat is dan twee vliegen in één klap! 
I'm doing the pinning outside, because this stuff sheds like crazy!! 
And it's wonderful outside, so it's two birds with one stone!

6 opmerkingen:

  1. I couldn't agree with you more! I've only had one experience with minkee and it drove me crazy...perhaps why I haven't tried it a second time! lol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It looks so soft and cuddly; I'm sure it will be well-loved!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Popping over from Sew Many Ways....how did my cat end up in your picture way over there??? LOL!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi, just wanted to comment that if you use some spray starch (don't iron the minky of course!) it will help the fabric from moving around soo much! Have fun, good luck!

    BeantwoordenVerwijderen