maandag 19 augustus 2013

Life goes on // Het leven gaat door

Na een lange en vermoeiende week kwam daar nog een vol weekend achteraan ook. Nu, maandag, kan ik eindelijk weer een beetje uitrusten van alle drukte en lichamelijke vermoeidheid.
Vandaag heb ik eerst eens het reisverslag van de reis van vorig jaar compleet gemaakt op 1 pagina (hierboven ik het menuutje). Die van 2008 en 2010 zijn ook nog steeds niet compleet; meer dan de helft van de foto's missen daar nog.....
Na de middag ben ik dan maar eens aan de gang gegaan met de Minky sprei voor Stacey. Ik had gehoopt dat ik vorige week in de avonden die af kon maken, maar ik was zo moe van het stofferen, dat ik er elke avond al om 9 uur in lag, dus dat plan viel mooi in duigen. Stacey vierde zondag haar 3e verjaardag, maar we hebben dus gewoon een ander cadeautje gekocht - twee paar oorbelletjes met een bijpassend kettinkje - en ze vond het helemaal geweldig gelukkig. Dat sprei brengen we dan volgend weekend wel.
"Give me a kiss, I'll soon be a big sis...."
Stacey en haar ouders hadden nog een speciale verrassing voor alle gasten ook;
After a long and exhausting week there was a full weekend coming after it too. Now, monday, I can finally take some rest and recouperate of all the bustle and phisical exhausition.
Today I first finished that travel-report of last year, made it complete on one page (above in menu). Those of 2008 and 2010 are not finished either; more than half the pictures are still missing....
In the afternoon I took up the Minkey quilt for Stacey again. I hoped I could work on it in the evenings last week, but I was so tired of the upholstery lessons that I went to bed around 9 every night, so that plan fell to pieces.  Stacey celibrated her 3rd birthday yesterday, but we bought her a different gift in stead - two pair of earrings and a matching necklace - and she loved them luckely for us. I'll bring her the quilt next weekend.
Stacey and her parents had a suprise for all the guests too;

Morgen ga ik dan EINDELIJK weer verder met de quilt voor mijn binnenkort-te-arriveren nichtje. Ik ga hem nu zeker nooit meer op tijd af krijgen, maar als ik een beetje gas geef hoeft het geen maanden te duren. Nu ik zo goed zit en weer alle tijd heb moet ik er gewoon voorlopig elke dag aan werken.
De herinneringsquilt voor Mrs. M. zal echt even moeten wachten, want aan twee dingen werken kost gewoon te veel tijd nu. Ik hoop dat ze dat kan begrijpen.
Mijn nichtje wordt over niet al te lange tijd met een keizersnee geboren, omdat er wat complicaties zijn opgetreden. Heel jammer, maar beter zo dan dat het fout gaat natuurlijk. Mijn zusje is er redelijk kalm onder (tot nu toe tenminste) en moet het nu gewoon héél kalm aan doen om de kleine meid zo lang mogelijk bij haar te houden. We wachten allemaal in spanning af.....
Tomorrow I will FINALLY continue with the quilt for my soon-to -arrive niece. I will never finish it in time of course for sure, but if I'll step on the throttle good I shouldn't take months. Now that I'm seated well and have enough time on my hands again I will have to work on it every day for the next weeks.
The memory-quilt for Mrs. M. really has to wait for a while, because working on two things at a time just takes too long now. I hope she will understand.
My niece will be born in not to much time now with a caesarean, because there are some complications. Very disappointing for my sister, but better safe than sorry of course. My sister is rather calm about it (at least she is now) and she'll have to take it slow now to keep the little girl within her for as long as possible. We are all waiting in suspence.....
Gister heb ik overigens ook de tickets geboekt voor de volgende USA vakantie!!! Van 15 juni tot 7 juli rijden wij weer op de amerikaanse wegen (en heel eventjes ook die van Cananda). Ik heb er nu al zo'n zin in!  De teller aan de zijkant van mijn blog geeft het aantal dagen aan tot vertrek. Ik hoef dus niet meer moeilijk te doen met bijhouden hoeveel dagen nog. Handig die gadgets he?!
Yesterday I booked the tickets for our next USA trip by the way!! From june 15th 'till july 7th we will be driving the american roads again (and even a while on the Canadian). I'm already looking forward to it! The counter on the right of this blog is counting away the days untill we leave. I don't have to bother with counting and keeping score myself anymore. So handy all those gadgets!
Niet haar kamer hoor, maar gewoon leuk
Not her room, but just loved it.
Nou, ik ga es kijken of ik dat mooie sprei afgebiesd kan krijgen. Dan kan hij in de was en kunnen we hem naar onze kleine vriendin en haar nieuwe grote-meide-kamer brengen.
Fijne avond en tot de volgende keer maar weer!
Well, I'm going to try to bind that quilt now. After that's done it can go in the washer and we can bring him to our little girlfriend and her new big-girl-room.  Have a nice evening and untill next time!!

2 opmerkingen:

  1. Ach toch, Stacey wordt Zus! Feliciteer papa en mama maar van mij. (En nu niet direct al stofjes halen voor weer een nieuw project hé ;) ) Is dat op de tafel de Minky!? Wordt ook gaaf zeg, érg leuk zo met die banen, stoer en toch lief.

    Wel een beetje rustig aan doen en uitrusten van vorige week hoor! Dat iedereen iets langer op z'n kunstwerken moet wachten vindt niemand erg, dat weet ik zeker.

    Liefs, Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. You're keeping busy as always! I'm sure the quilts will turn out beautifully.

    BeantwoordenVerwijderen