vrijdag 16 augustus 2013

Day 5 upholstery course // Dag 5 stoffeer cursus

Where I left of yesterday // Waar ik gister gebleven was
Qua energie en lichamelijke ongemakken was ik wel heel erg klaar voor vandaag; de laatste dag van de stoffeer cursus. Jammer genoeg heb ik mijn stoel nét niet af gekregen, maar we mogen binnenkort een extra middagje komen om de klus af te maken. Dat is erg fijn, want hoewel we nog een tweede cursus-ronde willen doen, gaat dat pas eind van dit jaar of begin volgend jaar gebeuren en om zo lang op deze stoelen te moeten wachten is niet echt leuk natuurlijk.  Ik heb met een middagje wel genoeg om hem af te krijgen, Francis waarschijnlijk wel twee of drie. Maar dan heeft ze ook echt een pronk-stuk in huis hoor!
 Nog één rondje vinger-pijnigend naaiwerk
One more round of finger-hurting sewing
Energy-wise and due to phisical discomforts I was very ready for today; the last day of our upholstery class. Sadly I didn't get to finish my chair, but we can come back for one or two afternoons to finish the job. That's really nice of them, because eventhough we want to do a second round of this, we will do this late this year or in the next year and having to wait that long for these chairs would be hard to take.  I think I can do with one afternoon, but Francis will need two or three. But when it's done, she will have a show piece in her home!!





 

Niet zo'n goeie foto, maar je snapt waar ik gebleven bent....
Not a really good picture, but you'll get where I had to stop....
 Waar Francis gebleven was gister//Where Francis left of yesterday



 

Francis mag alle reden hebben om trots te zijn op deze geweldige stoel!
Francis has all reason to be proud at this stunnig chair!

Wat foto's van de andere cursisten en hun schitterende projecten.
Some pictures of the other students and their gorgeous projects.





Dus.... het wordt nog vervolgd. Hopelijk over niet al te lange tijd, want we willlen dat mooie werk graag showen natuurlijk....
Volgende week ga ik eerst waanzinnig uitrusten en met de quilts aan het werk. Ik heb mijn naaimachine wel gemist hoor. Ook zit ons kleine nichtje er toch wel snel aan te komen en heb ik nog maar 1 ster af en verder nog NIKS!!!!  AAaaaahhhhhhhh!!!! Dus, als de gesmeerde bliksem aan de gang. Ik krijg hem toch niet op tijd af, maar het zou wel leuk zijn als die kleine meid dat ding nog krijgt voor ze haar eerste verjaardag kan vieren, toch?!  Voor nu, een heel fijn weekend gewenst allemaal en tot de volgende ronde dan maar!!
So..... to be continued. Hopefully not to long from now, because we really want to show off our work of course....
Next week I'll first rest insanely and work on the quilts again. I really missed my sewingmachine very much. Also our little niece will arrive very soon now and I only finished one star and nothing more yet!!! AAaaaaaaahhhhhh!!!! So, I have to get to work pronto. I will never get it done in time of course, but it would be nice that the little one will have it before her first birthday ofcourse.  For now, have a wonderful weekend and untill the next round!!! 

1 opmerking:

  1. Wat een mooie stof op die tweede stoel, echt sjiek hoor.
    doe eerst maar even kalm aan, en dan komt de rest vanzelf ook wel.
    Fijn weekeinde en liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen