woensdag 14 augustus 2013

Day 3 Upholstery Course // Dag 3 Stoffeer Cursus

We zijn over de helft en ik heb mijn werkstoel KLAAR!!!  Joepie!!  Ik hoefde alleen nog het achterpand van de rugleuning, dus was ik voor de middagpauze al klaar met deze stoel. Na de pauze ben ik dus begonnen aan stoel nummer twee. Daar zit een veel ingewikkelder zitting in, met veren enzo, dus ben ik allang blij wanneer ik die zitting opnieuw heb gemaakt. Het bekleden zelf kan ik dan altijd thuis nog doen.
Bij Francis gaat het allemaal iets minder snel, want haar stoel ik dus wel aanmerkelijk bewerkelijk! Ze gaat hem waarschijnlijk niet eens af krijgen voor vrijdag.  Maar da's helemaal niet erg, want we gaan gewoon nog een gewone cursus doen (1 x in de week). Zo kan zij deze stoel rustig afmaken (en niet af raffelen) en ga ik een stoel van mijn schoonmoeder opnieuw bekleden voor mijn moeder. Die stoel is nog maar 3 jaar jong, van hoge kwaliteit, maar gewoon niet de kleuren/stijl van mijn ouders' interieur.
Foto's van vandaag;
We're past half way in the course and I finished my workchair!! Yeah!! I only needed to do the back of the backrest, so I was done by the time it was luchtime. After the break I started work on a second chair. That one has a for more difficult kind of seat, with springs in it, so I will be glad if I just can give that one a new seat this week. The upholstery itself I can do now by myself at home.
Francis is going a bit less fast, because her chair is significantly laborious! She will probably not finish it this week at all. But, that's no problem, because we decided to do another course the regular way (one lesson per week). This way she can finish this chair without having to hurry and cut corners and I will reupholster a chair of my mother-in-law for my mother. That chair is just 3 years young, of high quality, but just not the color/style of my parents home.
Pictures of today;


 Finished!!
Francis;
Chair # 2 // Stoel # 2

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi is de stoel geworden, en staat goed bij je interieur.
    Leuk om te lezen dat je door gaat.
    Je hebt nog woeste plannen lees ik.
    We hebben het er nog over.
    Veel plezier nog met de volgende stoel.
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It looks wonderful and fits the room very nicely. Congratulations! Lane

    BeantwoordenVerwijderen