dinsdag 13 augustus 2013

Day 2 Upholstery Course // Dag 2 Stoffeer cursus

Vanmorgen begon heel veelbelovend, al klaar om met de stof te gaan werken. Helaas bleek de stof die ik had genomen erg te rafelen en had ik met een kwartier al twee halen in de zitting. Ohnee!! Die overleeft nog geen dag met vier katten in huis. Dus, stof eraf en naar huis gereden om de stof te halen die ik in de eerste instantie had gekocht, maar toch wat 'saai' vond. Dit is gelukkig een veel betere kwaliteit en kon ik na een uurtje sturen weer snel verder.  De zitting is nu al helemaal af en de rugleuning ga ik morgen voor de middag ook wel af krijgen denk ik. Dus, ik kan stoel nummer twee ook al een begin mee maken!
Francis had een fysiek zwaar dagje, met veel naaiwerk en knopen met touw - en daardoor nu hele zere vingers - en palmblad als vulling - heel authentiek - wat net op stro lijkt. Van wat ik ervan begreep kan ze morgen ook een begin gaan maken met de meubelstof.
Foto's!!
This morning started very prommissing, all set to go to work with the fabric. Unfortunatly the fabric I choose turned out to frill awfully and within fifteen minutes I had two loops in the fabric already. Oh no!! That will never survive a day with four cats in the house. So, took off the fabric and drove home again to get the fabric I bought at first but decided was 'a bit boring'. Luckely this is a far better quality and after an hour of driving I could continue with work. The seat is all finished and the backrest will be finished before tomorrow's lunchtime. So, I can even make a start with chair number two! 
Francis had a far more physical day, with lots of handsewing and knotting of cords - and therefore has very sore fingers now - and palmleaf as filling - very authentic - that looks just like straw. From what I understood she can begin with the upholstery itself tomorrow too.
Pictures!!













Ja, het was weer een enerverend dagje zo, maar ik vind het geweldig leuk om te doen en maakt zo'n stoel gelijk een heel stuk specialer. Hij zit trouwens ook heel lekker nu en zal het naaien weer een plezier maken. 
Vanavond wel op tijd naar bed, want het kost wel de nodige energie. Tot morgen dan maar weer?! 
Yes, it was an enervating day like this, but I still love this course and it makes a chair so much more special like this, doesn't it?! My chair is really comfertable now and will make the sewing a plesure again.
Tonight going to bed early, because it's costing lots of energy. Untill tomorrow then?!

3 opmerkingen:

  1. That looks very professional. And the fabric is not a bit boring. enjoy the class! Lane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Looks fantastic! I have a couple of sofas that could really use your help! haha

    BeantwoordenVerwijderen