maandag 12 augustus 2013

Day 1 Upholstery Course // Dag 1 Stoffeer cursus

Oh jongens, wat is dat LEUK!!  Het is zwaar werk, of althans, het uit elkaar halen van de stoel was dat, maar zowel Francis als ik vinden het nu al helemaal geweldig!
Ik geef maar een foto-verslag, want uitleggen is niet veel bijzonders (nietjes los halen, spijkertjes los halen, malletje voor kussen maken, lijmen, nieten enzovoort...)
Oh boy, what FUN is this to do!! It's quite heavy work, or at least, the taking apart was, but both Francis as I think it's already wonderful!
I'll make a photo-report of this, because explaning what we did is rather boring (taking out staples and/or nails, making a template for the seat, gluing, stapling and so on...) 
 
 
Look at that huge needle!!! 
Kijk dan wat een enorme naald!!
Nouja, hier kun je dus in sneltreinvaart 8 uur werk zien. Als je zo druk bezig bent vliegt de tijd trouwens, dus het leek veel korter. 
Ik kan morgen al beginnen met de stof en ook Francis is begonnen met het opbouwen. Ik had het geluk dat de basis goed was en ik geen nieuwe banden hoefde aan te brengen, dus ging ik iets sneller. Francis moest bijna van begin af aan opbouwen, op de zij en rugvulling na dan. Ook is haar stoel veel moeilijker, dus heeft ze er meer werk aan. Ik kan waarschijnlijk woensdag deze stoel al wel af hebben en een begin maken met een tweede stoel. Die moet ook nieuwe banden hebben, dus kan ik dat ook doen daar. Mocht de bekleding daar niet helemaal van af komen, kan ik dat verder thuis af maken. 
Nu lekker een hapje eten en met de beentjes omhoog, want zoals gezegd is het toch best inspannend werk. 
Well, this was in full speed 8 hours of work. When you're this busy time flies, so it seemed a whole lot shorter.
Tomorrow I can start working with the actual fabric al ready and Francis is also started to build up again. I had a lot of luck that the base of the chair was very good still, so no need to put in every new and I went faster because of that. Francis had to take everything apart, except for the back and side filling. She also has a much more difficult kind of chair and has more work on it.  With a bit of luck I can finish my chair by wednesday and can start with a second chair. That one needs new bands for its seat, so a good thing to do there. If I can't finish the reupholstery of that one there, I can finish that at home. 
Now I'm going to make something to eat and put my legs up, because like I said it was quite hard work today! 

3 opmerkingen:

  1. Nou het ziet er wel erg spannend uit hoor. En het lijkt mij een pens met werk, maar het resultaat zal best goed zijn. Veel plezier en succes Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I would love to take an upholstery class and nearly did but I have so much going on I decided against it. The chairs will be lovely!
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen