vrijdag 30 augustus 2013

About a Doggie and a hedgehog // Over een hondje en een egel

Gister heb ik twee gezellige dierenvriendjes af gekregen die ik voor mijn kleine nichtje maakte; een grappige egel en een eigenwijze teckel. De eerste kocht ik op de quiltbeurs in Rijswijk afgelopen maart en de tweede bedacht ik eergister tijdens een zoveelste slapeloze nacht. Geen patroon, alleen een beeld in mijn hoofd. Hij is zo scheef als het maar kan, heeft een hangbuik, zijn voorpootjes zijn ongelijk en achter heeft hij x-pootjes, maar hij is zacht, zooo zacht. En ondanks dat het klungelwerk is, vind ik hem best grappig. De mama en papa van Ronja gelukkig ook. Hopelijk vindt Ronja hem ook lief.....
Het egeltjes is helemaal van een patroontje gemaakt, dus kon zelfs ik niet veel aan verprutsen. Ook hij is een kleine leukerd geworden en mag hij op Ronja haar kamertje de wacht over haar houden. 
Yesterday I finished two furry friends I made for my new little niece; a funny hedgehog and a cheeky dachshund. I bought the first one on a quiltshow in Rijswijk last march and the second one was invisioned during another sleepless night by me two nights ago. No pattern, just an image in my head. He turned out as croocked as possible, his belly is way to big, his frontpaws are uneven and in the rear he has x-feet, but he is soft, soooo soft. And despite the lack of skills I show here, I still think he's adorable. Luckely Ronja's mom and dad thought so too. I hope Ronja will think he's sweet too.
The hedgehog was made completly with the guidance of a pattern, so even I couldn't mess that up. He turned out really sweet too and he can live on Ronja's room to look for her.


Met Ronja gaat het heel erg goed. Vandaag mochten de zuurstofslangetjes er helemaal uit en krijgt ze weer iets meer eten. Ik mocht haar zelfs heel eventjes vasthouden. Echt héél eventjes, maar toch....  Naast haar mama en papa was ik dus de eerste. Best een beetje bijzonder vind ik. 
Ik heb weer leuke foto's van haar gemaakt en ze was ook erg wakker, dus op een paar had ze ook echt haar oogjes open.  
Ronja is doing very well. Today the oxygen was taken away all together and she is getting a bit more milk. I even got to hold her for a little while. Really very shortly, but still.... After her mom and dad I was the first to hold her. Felt a little bit special.
I made some lovely pictures of her too today and she was very much awake, so on some of the pictures she has her eyes opened.
Morgen gaan Henk en ik meerijden in een truckersdag; een dag speciaal voor geestelijk gehandicapten die een ritje mee mogen maken in een truck. Een parade van 250 vrachtwagens die door Apeldoorn en omgeving rijden. Ik rij in een vrachtwagen van een collega van Henk en krijg zo zelf ook weer even mijn truckers-fix....
Ik zal zien dat ik wat foto's maak, maar helemaal beloven kan ik het niet. Moet twee handjes aan het stuur houden he?! 
Een heel fijn weekend gewenst!! 
Tomorrow Henk and I will drive a truck-run; a day specially organised for mentally disabled people who can drive along in the truck. A convoy of 250 trucks driving through Apeldoorn and surroundings. I get to drive a truck of a collegea of Henk's and that way get my own trucking-fix again..... 
I will try to make some pictures, but won't really know for sure if I can. Have to keep both hands at the wheel, don't I?! 
Have a lovely weekend too!!!

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke beestjes, erg lief
    hoor. En mooie duidelijke foto's.
    fijne dag morgen en goed weekeinde.
    Kus Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Both of your new stuffed animals turned out super-cute. Baby Ronja will love them.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. How did I miss this post? The hedgehog and dog are absolutely adorable--almost as cute as the baby!

    BeantwoordenVerwijderen