dinsdag 16 juli 2013

Take two; gardenwork // deel twee tuinwerk

Dinsdag alweer! Morgen is de week doormidden.... en ik ook als ik zo doorga.....
Zaterdag dus lekker in de tuin gewerkt en er op tijd mee op gehouden, om dit oude lijf te sparen.
Zondag met mijn grote zus op stap geweest, naar een paarden-vriendin van haar (die vriendin is geen paard, ze kennen elkaar via de paarden...). Ik ga voor haar -die vriendin dus- een quilt maken van de kleding van haar man/zielemaatje die vorig jaar december héél plotseling en véél te vroeg is overleden. Ik voel me zeer vereerd dat ik dit voor haar mag/kan doen. Samen hebben we een mooi ontwerp bedacht en zo gauw ik met de andere klusjes klaar ben, ga ik daar verder mee, voor ik daadwerkelijk begin aan de quilt. Aangezien ze in twee uur rijden van mij af woont, was het wel een dagtrip op zich en was de zondag dus ook weer voorbij voor ik het door had.
Maandag, gisteren, heb ik de hele dag aan tafel zitten schrijven, om de bedankkaartjes voor de belangstellenden van Mama Ietje's overlijden te schrijven. (Op één of andere manier klopt die zin niet, maar ben nu te moe om te zien wát.)
Vandaag heb ik eerst die kaartjes naar het postkantoor gebracht en daarna weer met frisse moed de tuin in om die hogedrukspuitklus af te maken!
Tuesday al ready! Tomorrow the week is half gone.... and so am I if I keep doing this....
Saturday I had a good afternoon working in the garden and quit in time to save this old body.
Sunday I had a day with my big sister, to a horse-friend of hers (the friend is not a horse, but they know each other thrue the horses....). I'm going to make her - the friend - a quilt made out of the clothes of her husband/soulmate who passed away way to soon and véry sudden last december. I'm feeling rather honored that I can/may do this for her. Together we came up with a good design and as soon as I am done with other chores I will finish that design, before starting work on this special quilt. Since she lives two hours away from me, it was quite the daytrip and the sunday was over before I was ready with it.
Monday, yesterday, I've been at the diningtable all day, writing the thank you notes to all the people who expressed their interest in Mom Ietje's passing. 
Today I took all of cards to the postoffice and than I was ready to go in to the garden and finish that big cleaning job in the garden!
Hier was ik dus gebleven // This is where I left it.

Het kleine terras is weer schoon!! // The small terras is clean again!!
Maar hier dus nog niet..... // But over here it's not.....

Wat een werk. Ik ben meer dan vier uur bezig geweest!! En iets wat ik niet dacht dat ik kon heb ik nu ook gedaan; ik ben opgehouden voor ik klaar was.....  Ik was/ben kapot!! Mijn handen voel ik niet meer, mijn benen willen niet meer en in mijn hoofd heb ik een constante zoem.... 
Dus... morgen maak ik dit wel af, want voor vandaag heb ik de puf echt geheel OP. Eigenlijk moet ik nog stofzuigen, maar ook dat moet voor een keertje overgeslagen worden. Jullie hebben echt géén idee hoe tegen-natuurlijk dit alles voelt, maar blijkbaar gebeurd er niks ernstigs met me ondanks dit, dus moet het maar.... Mijn hele planning weer overhoop, maar ik wil dit echt eerst af maken. Ik kan niet aan een quilt werken als ik weet dat er nog zo'n klus half-af is.
What a big job. I've been at it for more than four hours!! And something I didn't know I ever could, I did for the first time; I stopped before it was finished..... I'm broken!!! My hand are numb, my legs are shaking and exhausted and I have a constant hummmmm in my head....
So.... tomorrow is another day and I'll finish this, because for today I. Am. DONE. I really have to vaccuum actually too, but for once I will skip that job too. You really have no idea how un-natural this feels to me, but evidently nothing severe happens when I don't, so for once it'll have to do...
My planning for the rest of the week is blown to scraps again, but I really need to finish this first. I just can't work on a quilt when I know there's unfinished stuff laying around.
Nog niet eens veel ook, maar toch..... // Not even much more even, but still......
Nu maar gewoon een sneetje brood eten, want koken zie ik ook niet meer gebeuren. 
Gelukkig zijn net de kaarten van de amerikaanse staten waar we heen gaan gearriveerd, dus hoef ik me niet te vervelen. En dan vanavond vroeg naar bed! 
For now I'll just have a sandwich, because I don't have the energy to cook.
Luckely the maps of the US states where we will travel next year just arrived, so I don't have to get bored. And for tonight I will turn in early! 

2 opmerkingen:

  1. Good for you! The world won't end if the vacuuming is not done; it's OK to listen to your body and get some much-deserved rest. The garden is looking good.

    I look forward to hearing your trip plans. Have you been to Yellowstone before?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou het ziet er weer spik en span uit, op dat stukje na. Maar dat komt ook wel goed. Neem je zelf een beetje in 8. Anders ben je de rest van de week geen cent waard.
    Liefs en kus Ma

    BeantwoordenVerwijderen