vrijdag 26 juli 2013

2 blocks ready // 2 blokken klaar

Het valt nog heel niet mee om na zo'n poos weinig genaaid te hebben weer in een productief ritme te komen. Met twee quilts die om aandacht schreeuwen, vind ik het best moeilijk mijn tijd te verdelen over de twee. 
Dinsdag en woensdag heb ik echter de hele dag gewerkt aan de babyquilt voor mijn kleine nichtje en gister en vandaag aan de herinneringsquilt voor Mrs.M.  Van de eerste is nu één ster (van de vier) zo goed als af en van de tweede kan ik nu twee sterrenblokken laten zien. Eén daarvan heeft Mrs.M. al gezien en goed gekeurd, de andere is ook voor haar nog nieuw. Ondanks dat het werken met zo veel verschillende stoffen toch wel heel wat anders is dan met quiltstofjes werken, valt het resultaat me best mee! Zelfs de meeste kruispuntjes lukken aardig. 
Zussie; volgt zo een foto van de babyquilt - na de twee blokken voor de andere quilt - dus WEGKIJKEN ZO! 
It's not easy after quite a while of not sewing a lot to get in a more productive rhythm.
With two quilt begging for attention, I find it rather difficult to divide my time equally between the two.
Tuesday and wednesday I did work on the babyquilt for my litlle niece and yesterday and today I worked on the memoryquilt for Mrs.M.  Of the first I practically finished one feathered star (of four) and of the second one I can show you two finished starblocks. One of them I already showed to Mrs.M. and was aproved, the other one is new to her as well. Despite working with so many different kinds of fabric is very different to working with quilting fabrics, the result is rather pleasing! Even most of the intersection are quite good.

 1 van 4 blokken zoals deze... // 1 of 4 blocks like this one....

...en 1 van 4 zoals deze. // ...and 1 of 4 like this one.

WEGKIJKEN NU! (warning my sister not to look further...)


Dus, dit is alles wat ik van de week heb gedaan. Niet veel dus, maar met dit warme weer vind ik het al heel wat. Voor vandaag hou ik er in elk geval mee op. Niet zo fit na een paar korte nachtjes en ik heb vanmiddag zelfs een middagdutje gedaan! Dat had ik al een poos niet meer gedaan, maar was echt even nodig. 
Nu, weekend!! Geen werk aan bovenstaande quilts, maar al wel een idee om een derde projectje op te pakken.... Oy, leer ik het ooit?? Jullie ook een fijn weekend gewenst!!
So, this is all I did this week. Not very much, but with this hot weather I find it quite enough (there's a heat wave going on in the Netherlands, not used to high temps...)  For now I call it a day. I'm not very fit after a few sleep diprived nights and this afternoon I actually had a nap! I haven't done that for months, but really needed it now.
And now, weekend!!  Not working on either of the quilts above, but having an idea for a third project to work on.... Oy, will I ever learn?!  Y'all have a great weekend too!!

1 opmerking:

  1. Beiden worden gaaf!
    Maar wees nu verstandig en laat dat derde projectje in ieder geval nog éven liggen, tot je wat verder bent met de andere twee. Houd maar even gewoon lekker weekend.

    BeantwoordenVerwijderen