dinsdag 28 mei 2013

Wolven-quilt // Wolf-quilt

Had ik al verteld dat ik met een wolvenquilt bezig ben?? Volgens mij wel.
Gister heb ik echt De Hele Dag daar mee bezig geweest, meer dan acht uur achter elkaar eraan gewerkt. Ondanks dat het weer Eindelijk eens echt lekker was zijn de tuindeuren dicht gebleven. Geen afleiding om er bij weg te lopen. Ook vandaag had ik die uren er in willen steken, maar het begin van de middag stond meer in het teken van telefoneren. Met mijn zusje, mijn lief, mijn homeopathe en zelfs een makelaar.....  (nieuwsgierig nu??? hoor je nog wel...) De tuindeuren zijn overigens wel open gegaan vandaag, want ik wilde toch wel iets meekrijgen van het zonnetje. Morgen is het al weer afgelopen hoorde ik.
Toch heb ik het werk voor elkaar gekregen wat ik af wilde hebben en misschien ga ik straks nog een begin maken met het daadwerkelijke quiltwerk ook!
Did I tell I am working on a wolfquilt?? Thought I had.
Yesterday I've been working on it The Whole Day Long, more than eight hours in one go. Despite the lovely weather I kept the gardendoors shut. No distractions to walk off for. Today I also wanted to put in at least the same amound of hours in, but the afternoon was dominated by the telephone. With my sister, my love, my homeopath and even a real estate broker.... (curious now??? you'll hear about it later...) The gardendoors were open today, because I really wanted to catch a bit of the gorgeous weather this time. Tomorrow it will be over I'm told.
Still, I did all the work I wanted to finish today and maybe I will even start on the actual quilting this evening too!

Na het in elkaar zetten, moeten alle delen doorgestikt worden, omdat de lijmlaag maar tijdelijk is en op den duur los laat. Dit moet voor het quilten, want hier wil ik geen reliƫf. Alles ook uit de losse hand, zonder transport aan, want alle 'tandjes' moeten geraakt worden.
After the assembly all the pieces have to be stitched down, because the adhesive is just temporary and will let go in time. This has to be done before the sandwiching, because I don't want it to show in relief. It has to be done in free motion, without the transport on, because all the seperate 'tooth' have to be stitched.

Gesandwiched en wel, klaar voor het quilten!
Sandwiched and all, ready to be quilted!!

6 opmerkingen:

  1. Wow! You got through that really fast. It is wonderful. Lane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stunning! The details are so life like. The eyes are really amazing.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig quilt,of hij zo uit de lijst kan springen,En wat een werk.Denk je een beetje om je zelf.
    Kus Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This is beautiful was it a kit? LOVE WOLVES

    BeantwoordenVerwijderen