vrijdag 17 mei 2013

We're moving on // En doorgaan maar

Een lange week vol stress en verdriet, angst en een hoop geregel, is vandaag nogal anti-climaxisch afgesloten met het feit dat alles weer goed gaat met mijn schoonmoeder. Weer terug naar normaal eigenlijk met alleen iets meer zorg per dag en een paar kleine aanpassingen gaan we weer door waar we gebleven waren.....
Voor mij persoonlijk houdt dat nu in; uitrusten. Zo goed als het een paar weken terug ging met me, zo veel energie en moraal heeft deze afgelopen week me afgenomen. Moe, zo moe, en weer erg bewust dat mijn lijf nog wel degelijk zijn grenzen heeft. Misschien ook wel goed om die les even te krijgen. Iets meer grenzen stellen is nooit verkeerd toch? 
A long week filled with stress and sadness, anxiety and lots of arranging, ended today rather anti-climaxic with the fact that everything is alright with my mother in law. Back to normal actually with only a bit more care per day and a few small adjustments in her house we'll pick up where we left it all...
For me personally it means; rest. As good as I was a few weeks ago, all that energy and moral was taken from me this last week. Tired, so tired, and so very aware of the limits of my body actually has. Maybe a good thing to have gotten that lesson. Putting up some boundries isn't a bad thing, is it?
Het weer was en is nat en koud, dus heerlijk weer om te lezen. De naaimachine heb ik al twee weken niet meer aangekeken, dus daar moet ik zowat weer kennis mee maken voor ik aan de gang ga. 'k Ga dit weekend maar eens zien weer een creatief ritme op te bouwen. Vandaag al een beetje begonnen met weer iets nieuws; de waskamer lekker wit sauzen. Elke muur heeft een andere kleur (rood, oranje, zalm en grijs) en sinds de kledingkast daar weg is, zie ik pas wat een rommelhok dat zo is. Dus, eerst alles wit sauzen en misschien één muur een accentkleurtje geven. Appeltjesgroen?? Of een zacht lavendel misschien?? Weet ik nog niet. Eerst maar es witten. 
The weather was and is wet and cold, so beautiful weather to read. I haven't set eyes on my sewingmachine for weeks now, so I almost have to become re-acquainted with him before I go to work again. I'll try to set up a new creative rhythm this weekend. 
Today I already started a new project again; painting the laundry room white. Every wall has a different colour (red, orange, salmon and grey) and since we took out a closet there I can now see what a messed up room it actually is. So, I'll start by paining it all white and after that maybe paint one wall an accent colour. Apple green?? Or a soft lavender?? Really don't know yet. First make it all white.

(was na een half uurtje al moe, dus morgen weer verder....)
(was tired after half an hour, so will continue tomorrow...)

2 opmerkingen:

  1. I'm glad your mother-in-law is OK. I know you said you are tired, but you still seem to be accomplishing quite a bit! Painting always seems like such a big task. I'm not sure what color to suggest, but I'm sure whatever you pick will look great.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja meis, even de rem er op is wel goed, je ging wel heel hard ineens. Geef je lijf de tijd om aan't idee te wennen, en rustig an, dan breekt 't lijntje niet ;)
    Weer even lekker 'me-time' inplannen nu en zorgen weer even aan de kant.
    Enneh, die naaimachien herkent je echt nog wel hoor, die hebben een geheugen als een olifant heb ik me laten vertellen ;)

    BeantwoordenVerwijderen