dinsdag 7 mei 2013

Productive day gardening // Productief dagje tuinieren

Vanmorgen begon ik de dag vroeg en vol goede voornemens. Gister had ik ook zoveel plannen met dat heerlijke warme weer (27 graden!), maar daar kwam weer niks van terecht, omdat ik veel te lang zat te kletsen bij mijn zussen. Nog wel wat plantjes gehaald, maar niks mee gedaan toen ik eenmaal thuis kwam. Vandaag ging dat anders lopen besloot ik. Eerst naar de tuinwinkel een paar zakken potgrond en nog wat meer plantjes gehaald. Toen omgekleed en de handschoenen aan. Potten gevuld, vaste plantjes gezet, onkruid gewied en tussendoor ook nog een broodje gegeten zelfs. Om twee uur besloot ik dat ik wel genoeg had gedaan. Opgeruimd en klaar voor een douche sloot ik de tuindeuren en prompt begon het te regenen. Perfect getimed toch?! 
This morning I started the day early and filled with good intentions. Yesterday I had simular plans with the wonderful warm weather (80 degrees!), but I did none of that, because I visited my sisters and talked the hours away. I did manage to get some plants, but did nothing with them once I came home. Today would go quite different I decided. First to the gardenshop to get a few bags of potting soil and a few more plants. Once home I changed cloths and put on my gardening gloves. 
I filled pots, planted perennials, pulled weeds and in between even ate a sandwich. Around two p.m. I thought I had done enough, cleaned up and was ready to take a shower. When I closed the gardendoors it promptly started to rain. How's that for perfect timing?! 
Toch meer dan drie uur stevig bezig geweest. Het voorste terras ziet er weer netje uit en ook naast de voordeur staan weer fleurige petunia's te geuren. Een stukje tuin welke al 4 jaar kaal en leeg bleef is eindelijk beplant en ook de border heeft iets meer kleur gekregen. Het geeft me een heel voldaan gevoel. 
Nu ga ik even een uurtje lezen, om de voeten, knieĆ«n en heupen een beetje rust te gunnen en misschien ga ik daarna nog even met een quilt verder. 
Ik heb nog niet erg veel gedaan aan de quilt voor ons neefje/nichtje en heb alleen nog maar alle bruine stukjes getekend en geknipt. Het liefst knip ik alles al voor, zodat ik lekker achter elkaar kan door naaien. Dat daar alleen toch weer heel wat uurtjes in gaan zitten vergeet ik nog wel eens.... 
I worked for more than three hours strait. The front terras is looking decent again and next to the front door there are beautiful petunia's blooming and smelling great. A piece of garden that was empty and bare for over four years has finally been planted and even the border has a bit more colour to it. It gives me a very satisfied feeling indeed. 
Now I'm going to read for an hour, just to give my feet, knees and hips a bit of rest and maybe after that I will work on a quilt for a while.
I haven't been very busy yet at the quilt for our niece/nephew and all I did so far is draw and cut out all the brown pieces. Normally I like to cut out all the pieces and bits, so I can sew on at length if I want. Only I often forget that it takes a couple of hours in doing all that preparing work too....

6 opmerkingen:

  1. Het ziet er weer prachtig uit hoor,lekker fleurig.Fijn dat het allemaal lukt toch.
    Maar wel uitkijken,en optijd stoppen
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your garden looks lovely!

    You are right about quilt preparation taking a long time. I'm cutting out a quilt now and I'm almost ready to start sewing the pieces together--it has taken forever, it seems.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig. <3 Sappie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your gardening paid off, it looks wonderful. I had a giggle at the semi-trailer planting pot by the front door!
    Cathxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAUW! wat mooi!! En wat lekker dat het ook zo snel allemaal gaat! Lekker groen en kleurig allemaal en vast ook heerlijk om er tussen te zitten. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen