vrijdag 24 mei 2013

Nieuwe verrassingsquiltje // New suprisequilt

Rare dagen en weken heb ik achter de rug. Verbazend veel en toch ook weinig gedaan. Ja, klinkt raar, ik zie het ook, maar toch voelt het zo.Elke dag was ik al vroeg op, maar ook al op tijd naar bed. Moet nog steeds wat bijtanken van twee heftige weken met mijn schoonmoeder. Tussen de bedrijven door heb ik één van de slaapkamers - voor ons de 'was-kamer' - helemaal wit gemaakt. Na vier verschillende kleuren is dit verbazend rustig saai..... Ik ben er niet eens klaar mee ook, want de verwarming moet nog een keer en het kozijn ook en eigenlijk wil ik één muur in elk geval weer een kleur geven. Omdat ik gewoon weer veel te veel deed vond mijn lijf woensdag dat het genoeg was. Schouders zitten weer vast, net als mijn nek en ook mijn rug begint te protesteren. Dus nu ben ik - als rustperiode zijnde - met een nieuwe verrassing begonnen; een wolven-quilt voor mijn homeopate, als bedankje voor wat ze allemaal voor me gedaan heeft de afgelopen (bijna) twee jaar. Ze is gek van wolven weet ik en na het succes met de paardequilt voor mijn zus besloot ik deze voor haar te maken. Hij is nog moeilijker dan dat paard - en die was al niet makkelijk - en ik hoop dat ik hem voor onze volgende afspraak af te hebben. ....... over twee weken.......  Hoezo, de lat hoog leggen voor mezelf?!
Strange days and weeks I've had. Did amazingly lots of things and yet very little too. Yes, I know it sounds weird, but it feels like that. 
Every day I was out of bed early, but went back to bed early too. Still have some recouperating to do after two heavy weeks surrouding my mother-in-law.  In between all that stuff I painted one of the bedrooms - our laundry-room - completly white. After having four different colours there, this is very tranquil boring..... I'm not even done too, because the heating still has to get one coat of paint and so does the window frame and idealy I would like to paint one of the walls a colour again. Because I was doing far to much, my body decided enough was enough this wednesday. Shoulders are sore and stiff, just like my neck and even my back is starting to protest.  
So, now I started - being like a recoveryperiod - another suprise quilt; a wolve quilt for my homeopath, as a thank-you-gift for all she has done for me in the last (almost) two years. She really loves wolves and after the succes I had with the horse quilt for my sister I decided to make the wolf for her. It's even more difficult than the horse - and that wasn't easy at all - and I hope to finish it for our next appointment. ..... in two weeks...... What do you mean, raising the bar high for myself?! 
Hoop kleine tandjes knippen // Lots of small tooth to cut out
Goed voor twee dagen knippen // Enough to keep me cutting for two days
Ondertussen ben ik dus ook nog steeds aan het tekenen en knippen met de stukjes voor de babyquilt voor mijn zusje. Ook dat schiet heel niet op en gaat veel tijd in zitten. Alle bruine stukjes heb ik nu - voor de sterren dan - en moet de andere kleuren nog.  In totaal zitten er in die sterren 676 stukjes!!! Een voor een afgetekend en geknipt......
Meanwhile I'm still busy drawing and cutting out all the pieces for the babyquilt for my little sis. That's also a very time consuming job which doesn't go fast. All the brown pieces are cut out now - for the stars - and have to do all the other colours now. In total the stars alone have 675 pieces!!! Drawn and cut out one by one......

4 opmerkingen:

  1. You are one busy woman! Can't wait to see the quilts!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi fris kamertje,maar een kleurtje zal ook wel mooi zijn,en meer jou ding.
    Quilt is ook erg mooi,zal ze wel blij mee zijn .Dat moet haast wel
    Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, that's a lot of pieces!!! Can't wait to see it when it is finished. So kind of you to make one for her.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You're a braver girl than I! One of those projects would scare me and you are doing both!! I'm sure they will be amazing, have fun with them.

    BeantwoordenVerwijderen