donderdag 25 april 2013

One day of summer // Een dag zomer

Zon, glorieuze zon.... Wat jammer dat we hem voorlopig weer moeten missen...
Even wat beter foto's gemaakt van die mooie magnolia-boom, ook wel 'tulpen-boom' genoemd. Hij staat zo mooi te bloeien en ik heb hem echt elke dag vol in beeld. Ondanks dat hij bij de buren staat, heb ik er ook het volle zicht op. Vorig jaar bloeide hij helemaal niet, omdat hij bevroren was helaas. Als ik zo de appelboom bekijk, denk ik dat die ook snel in bloei zal staan. Ik vind het heerlijk dat alles weer groen begint te kleuren. Van alle jaargetijden vind ik de lente toch nog altijd het mooiste. Het uitlopen van de bomen en planten, bloemen en beestjes. Na de somberheid van de winter het frisse groen van al het nieuwe begin. Warmte - nouja, normaal gesproken dan - na lange tijden van kou. Heerlijk.
Wat is jouw favoriete jaargetijde??
Sun, glorious sun.... How sad we will have to endure without him for the timebeing again....
Want to show some better pictures of the magnolia tree, or 'tulip-tree' as it's called sometimes. It is blooming so beautifully now and every day I have full view of it. Despite it's placed in our neighbor's garden, I can see it all day long from our livingroom too. Last year it didn't bloom at all, because it was frozen.  When I look at our appletree, I think it will bloom soon too.
I just love it when everything is beginning to turn green again. Of all the seasons I think I like spring most. The sprouting of the trees and plants, flowers and tiny creatures. After the darkness of the wintertime seeing the fresh green of the new beginnings. Warmth - well, normally than - after long times of cold.  LOVE it. 
What is your favorite season??

2 opmerkingen:

  1. EEn prachtig gezicht die boom.Daar kan geen boeket tegen op.
    Geniet er nog maar even van.
    Liefs Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That's what it is called? It is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen