woensdag 10 april 2013

Lots of cutting // Veel knipwerk

Vandaag heb ik twee-en-een-halve meter van vliesofix-patroondelen geknipt voor één van de geheime projecten waar ik mee bezig ben. En dat is echt een héleboel knipwerk, dat kan ik je verzekeren. Normaal zou ik dat nooit zo lang volhouden, maar sinds kort heb ik een geniale uitvinding kunnen kopen; een reuma-schaar!!!  Het is wel effe wennen, maar wanneer je het door hebt scheelt dat zo veel pijn!! Je maakt een hele simpele knijpbeweging en al je vingers werken mee, niet twee afzonderlijk. Een klus die ik normaal dus in zeker twee of drie middagen zou hebben moeten doen, heb ik nu in één keer afgemaakt!  Geweldig product en niet alleen als je reuma hebt hoor!
Today I cut out patternparts worth of three yards of fusable webbing on fabric for one of the secret projects I'm working on. And that's a lót of cutting, I can asure you. Normally I wouldn't be able to keep on cutting for so long at a stretch, but since a little while I have the pleasure of owning a brilliant invention; rheumatisme scissors!!! It's a bit different, but once you get the hang of it, it saves a lot of pain!! You make a simple squeezing motion and all your fingers work, not just two doing all the work. A job that would take me normally at least two or three afternoons, I finished in just one!! A wonderful product and not just when you have rheumatism!
 "......  ....... ...... ......."
".........    WHAT?!......... "

3 opmerkingen:

  1. I bet you're happy to have all that cutting done! I sometimes think that cutting everything out is the hardest part.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Glad you found a pair. I have had a pair for a while and LOVE them. Ariel is just adorable!

    BeantwoordenVerwijderen