dinsdag 30 april 2013

Lang leve Koning Willem Alexander!!!

We hebben een koning!!  Zojuist heeft Koningin Beatrix haar ambt overgedragen aan haar zoon, nu Koning Willem Alexander. Ik heb nu de beelden aanstaan en volg het geheel op televisie en ik sta van mezelf te kijken hoe geëmotioneerd ik ervan raak. Ik ben toch meer "Oranje-gezind" dan ik zelf dacht....
33 Jaar geleden heb ik Beatrix koningin zien worden (al was ik nog maar 8, maar toch...) en nu haar aftreden. Ik ben benieuwd of ik Koning Amalia ook nog mee ga maken......
We have a King!! Just now Queen Beatrix carried over her office to her son, now King Willem Alexander. I have the tv on and am following all the goings on there and I'm suprised at myself of how emotional it's making me. I'm more "Orange-minded" than I thought.....
33 Years ago I saw Beatrix becoming queen (although I was just 8 years old, but still....) and now her stepping down. I'm curious if I will see Queen Amalia too....
Tekenen van de akte // Signing of the deed
Prinses Beatrix, Bedankt voor uw jaren van goede zorg.
Princess Beatrix, Thank you for all your years of good care.
Koning Willem Alexander, Koningin Maxima en de prinsessen.
King Willem Alexander, Queen Maxima and the princesses
Kroonprinses Amalia // CrownPrincess Amalia

Nou, de belangrijkste beelden heb ik nu gezien, maar de televisie blijft wel de hele dag aan staan om de feestelijkheden te horen en af en toe te bekijken, terwijl ik weer achter de naaimachine kruip. Allemaal een fijne dag vandaag en tot de volgende ronde! 
Well, the most important images I have seen now, but the tv will remain on to hear and every now and than see the following festivities, while I will be behind my sewingmachine. Have a wonderful day today and untill the next time!!

De officiële foto van vandaag.... Wat koninklijk.
The official picture of today....  How Royal.

3 opmerkingen:

  1. Mooi hé, ik ben ook zo'n emo-trut hoor, vond Beatrix m.n. op het balkon toch emotioneel (voor zover zij dat laat zien). 't Is toch weer een dag die de geschiedenisboeken in gaat en wij mogen hem mee maken.
    En als ik dan al die vlaggen zie wapperen hier in de straat en het dorp, dan voel ik me toch een beetje trots.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What an historic day for your country!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Very exciting! I hope he follows the footpaths of his Mother and does a great job!

    BeantwoordenVerwijderen