dinsdag 2 april 2013

A first and last view // Een eerste en laatste blik

Ten eerste wil ik iedereen die gereageerd heeft zondag op Henk's verjaardag hartelijk bedanken! We hebben een gezellige dag gehad met familie en vrienden en Henk is schandelijk verwent. Gister heeft hij bijna de hele dag met zijn miniatuur helicoptertje gespeeld, tot grote ergernis van de katten en hilariteit van onszelf. Volgend weekend moeten we toch maar met die hyperactieve mug naar buiten.....
First I want to thank everyone who reacted on Henk's birthday last sunday!  We had a lovely day with family and friends and Henk was outrageously spoiled! Yesterday he played all day with the miniture helicopter he got, to the great annoyance of the cats and amusement of ourselfs. Next weekend we'll have to take that hyperactive mosquito outside.....
Ik had hier al wat ontwerpvoorbeelden laten zien van de quilt die ik voor mijn zusjes baby wil gaan maken. Ik heb nu het zo-goed-als-definitieve ontwerp klaar en heb de eerste stof al besteld, waar ik de andere mee uit kan gaan zoeken. Ik laat nu voor het eerst én het laatst het uiteindelijke ontwerp zien en daarna helemaal niks meer, want het moet nog wel een beetje een verrassing blijven voor de toekomstige ouders (en mijn zusje komt hier ook bijna elke dag langs, vandaar....).
I showed here some designexamples for the quilt I want to make for my sisters' baby. I finished the as-good-as-final-design and have already ordered the main fabric for it, which I can use to select the other fabrics with. I will show this design here for the first ánd last time now and after this nothing else anymore, because it has to stay a bit of a suprise for the future parents (and my sister visits this blog regularly, that's why...).

Everdien; als je m niet wilt zien, niet verder kijken!!!!!! 
(Sis; if you don't want to see, don't look further!!!!)



Ook de stofjes ga ik hier niet laten zien, dus wanneer hij af is, is het voor iedereen een verrassing!!! Alleen Henk zal de vorderingen kunnen volgen, wat best wel gek ik voor me. Ik zal me dus toch aan twee projecten tegelijk moeten weiden, want anders heb ik hier helemaal niks te delen op quiltgebied. Ik ga nu dus ook verder met de paarse bloemenquilt. Wel heb ik besloten daar niet verder met dat appliqueren verder te martelen en het op mijn - veel makkelijkere - manier te doen.
I also will not show the fabrics here, so when it's finished it will be a suprise for everyone!!!
Only Henk will be following the progress, what will be very strange for me. I will be working on two projects at once therefore, otherwise I don't have anything to blog about quiltwise. That's why I will be working on my purple flowerquilt too. I did deside I will not bother myself anymore with trying to applique 'the right way' anymore and will do it my own - much easier - way.
Deze week ga ik eerst een beetje bijtanken. De afgelopen tijd heb ik best wel veel gedaan en die energie boost is nu helaas weer over. Had ik zelf ook wel kunnen verzinnen, maar ik heb toch maar mooi twee weken redelijk veel gedaan. Nu dit weekend ook de klok om is gegaan naar zomertijd merk ik dat ik daar ook een beetje van slag van ben. Meestal heb ik er niet zo veel last van, maar na een veel te druk weekend nu dus wel.
En wat ga jij deze week doen???  
This week I will try to recharge a bit. The last weeks I have done quite a lot and the energy boost is over unfortunately. I could have figured that would happen eventually, but I did have those weeks of work done. This weekend the clock was set an hour earlier and I noticed I feel the change now. Normally I'm not bothered by it, but after this far too busy weekend I do.
And what will you do this week???

5 opmerkingen:

  1. Ik heb de openingsweek van het bejaardenhuis,met receptie en feest.
    Mooie bloemenquilt.En de babyquilt ben ik erg benieuwt naar.
    Maar dat komt vast wel goed jou kennende.Rust eerst maar eens uit.
    Kus Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die wordt schitterend!! Mooi ontwerp, nú al nieuwsgierig naar 't resultaat.
    En ja joh, waarom moeilijk doen als 't ook makkelijk kan met die paarse. Lekker op jouw manier doen, da's jouw wel toevertrouwd ;)
    Wat ik deze week ga doen... winkels af voor bolletjes haakgaren en giga aan de haak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb met mn ogen dicht door gescrold dus niks gezien van de quilt. Ben heel nieuwschierig maar heb t volst vertrouwen dat t prachtig wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Love the pattern of the quilt, looking forward to seeing the finished one!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The quilt will be so cute; can't wait to see the fabrics you chose!

    I started cutting out a quilt this week, and I also started a makeover of my laundry room. Today we went out to dinner for my middle daughter's birthday, so I spent the evening holding my granddaughter--she's growing up so fast!

    BeantwoordenVerwijderen