dinsdag 19 maart 2013

When will I learn?! // Wanneer leer ik het nu eens?!

Voor een kinderloze huisvrouw, zonder betaalde baan of verplichtingen, is het gewoon onvoorstelbaar hoeveel dingen ik te doen heb, doen wil, in mijn hoofd heb....  Vervelen staat gewoon niet in mijn woordenboek, ik weet eerlijk niet wat het is. En soms, soms loop ik mezelf gewoon voorbij met wat ik allemaal wil doen en daar een keus in moet maken. Zelfs wanneer mijn fysieke energie geheel verbruikt is (of niet aangevuld door helende slaap...) staat mijn hoofd werkelijk nooit stil. Nooit. Echt. Nooit. Vandaar waarschijnlijk ook dat ik zo weinig slaap....
For a childless housewive, without a job or obligations, it's just increadable how many things I want to do, have to do, have in my head to do... Getting bored is not in my vocabulary, I honestly don't know what that is. And sometimes, sometimes I just drive myself crazy with things I want to do all at the same time and having to choose. Even when my physical energy is completely drained (or not supplemented by healing sleep...) my head is never quiet. Never. Really. Never. Hence the lack of sleep probably....

Me voornemend dat ik echt maar één klus tegelijk moet doen, bedacht ik de volgende seconde al dat ik toch wel heel graag ook die mooie werkstoel nu eens opnieuw wil gaan bekleden. Hij is nu met leer bekleed en veel te hard gevuld, waardoor ik dagelijks óf van mijn stoel af glij óf met spierpijn in mijn benen mezelf op mijn plek probeer te houden. Beide niet echt comfortabel. Maarrrrr, wanneer ik aan die stoel werk, waar moet ik dan op zitten zo lang?? Ik weet dat ik het niet in een dag kan af maken, dus een vervangende stoel is wel zo handig. Als ik de ander dan klaar heb, kan ik die daarna ook opknappen en weer verkopen, wellicht met een beetje winst.
Raad je het al?? Ik heb een tweede (best wel heel mooie) stoel gekocht en hoop deze week te kunnen beginnen aan het opnieuw bekleden.
Dirk kan zich nét vast houden...
Dirk has to brace himself too...
With the intention that I really only have to do one job at a time, I diviced the very next second I would really love to begin with re-upholstering that beautiful work chair. He is now covered in leather and stuffed too hard, which means that on a daily basis I'm either sliding off my chair or I'm  trying to keep myself in my seat having muscle pains in my legs from bracing myself. Both are not really comfortable. But, when I work on that chair, on what do I have to sit on than?? I know I'm not able to finish it in a day or two, so a replacement chair would be convenient. If I've done one, I then also can refurbish and resell the other one, perhaps with a little profit.
Have you guessed already?? I have boutght a second (quite beautiful) chair  and hope to begin the relining this week.




Alsof dat nog niet genoeg was; ik vond ook nog een schat van een kinderstoeltje op een verkoopsite. Wit hout met roze nep-leer. Een beetje gebutst, dus ook die heeft een opknapbeurtje nodig. Nu leek het me zo leuk om die op te knappen voor ons kleine vriendinnetje en die dan hier klaar te hebben staan wanneer Henk zijn verjaardag viert. Kan ze daar mooi op zitten en mag ze hem mee naar huis nemen als ze hem leuk vindt. Dat is dus over tien dagen....

Like that wasn't enough; I also found the cutest child chair online. White wood with pink faux leather. A bit abused, so that will need a sprucing up as well. It seemed like a nice idea to make it pretty again for our little girlfriend and than put it next to the coffeetable and have it ready when we celibrate Henk's birthday. She can sit on it than and if she likes it she may take it home with her. But, that's in ten days time.....

4 opmerkingen:

  1. Your chairs are lovely; they will only be more beautiful when you're done!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Those chairs are beautiful! How lucky to find them. I can't wait to see them finished.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke stoelen,maar ja doe maar wel een beetje kalm aan hoor.
    Je wil wel weer veel in weinig tijd.
    Ik ben benieuwd hoe ze worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 1 voor 1 meis, de rest aan de kant en 1 project tegelijk.
    Mooie stoelen, wordt geheid ook vast weer helemaal gaaf wat jij er van maakt. CreaBea ;)

    BeantwoordenVerwijderen