vrijdag 29 maart 2013

Paintfumes and dilemma's // Verflucht en dilemma's

Deze week lekker opgeschoten met dat geinige mini-fauteuiltje omtoveren. Schuren en plamuren, schilderen en vooruit plannen. Dat schilderen was ook nog een beleving op zich. Bijna een uur over gedaan, héél voorzichtig, bang om te knoeien buiten het kleed waar het ding op stond en vier katten om me heen. Mijn daglichtlamp maakte het mogelijk dat ik 's avonds pas begon met schilderen, wat ik liever niet met kunstlicht doe, maar vervolgens moet dat ding dus zo haarloos mogelijk opdrogen.... Hmmmmm, dát is altijd een puntje hier; iets haarloos houden....  De garage is nu veel te koud, dat zou nooit drogen daar. Gelukkig kan ik soms best inventief zijn en heb ik het hele zooitje op het toilet gezet om te drogen!
This week I made some good progress on re-vamping that cute mini-armchair. Sanding and filling, painting and planning ahead. The painting was a whole project on its own. It almost took me an hour, very carefully, afraid to spill paint outside the cloth the thing was standing on and having four cats surrouding me. My daylightlamp made it possible to paint in the evening, which I normally rather do not do with artificial light, but the next step was letting the thing dry as hair-free as possible.... Hmmmm, thát's always a bit of an issue here; keeping things hair-free.... The garage is much too cold now, it would never dry there. Luckely I can sometimes be quite inventive and I put the  whole lot on the toilet!
Gister heeft het stoeltje zijn tweede laag gekregen en alhoewel het niet mijn beste schilderwerk ooit is, vind ik het helemaal goed zo. Met allerlei verschillende lapjes uit een stalenboek ga ik hem vandaag bekleden. Vanmiddag moet ik een paar uur weg, dus ik hoop dat het allemaal een beetje gaat zoals ik hoop, wil ik het stoeltje klaar hebben voor zondag; Henk's verjaardag waar twee kleintjes hem dan in kunnen wijden...
Yesterday the chair got his second layer of paint and although it isn't my best paintjob ever, I think it's sufficient. With different pieces of fabric out of a samplerbook I hope to upholster it today. This afternoon I have to go out for a couple of hours, so I hope it will go according to plan if I want to finish it by sunday; Henk's birthday where there will be two little ones visiting who can inaugurate it.....

3 opmerkingen:

  1. Great progress and I love the colors of your bathroom! Very cheerful.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It's really coming along nicely. Can't wait to see the finished product!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat word een erg leuk stoeltje denk ik.
    Maar dat zien we zondag dus.

    BeantwoordenVerwijderen