maandag 11 maart 2013

New looks // Nieuw uiterlijk

Om eens het roer om te gooien heb ik ook mijn blog weer eens aangepakt. Soms wil ik gewoon weer es wat anders. Valt niet meer, want ik moet nu ook eigenlijk alle berichten de engelse teksten van lichtblauw naar donker gaan maken, anders is het zo slecht te lezen. Aangezien dit het 364e berichtje is op dit blog, kan dat nog even duren voor ik alles gedaan heb.....
Hoe vind je dit blog nu??? Wel erg wit zo he? Zal waarschijnlijk nog wel een paar keer veranderen voor ik tevreden zal zijn.....
Just to switch things around I altered my blog's look for once. Sometimes I just want to change things. Wasn't easy, because now I really have to edit all messages and change all the english texts from light blue to a darker color, otherwise it;s hard to read. Since this is the 364th blog entry, this could take a while before I'm done doing that.....
What do you think of this now??? It's really white, isn't it?  I will probably switch some more things before I'm happy with the look....


Welke van de banners vind je het het leukst??? 
Which one of the banners you like the most???

Deze week én vandaag waren rustig en lui. I heb eindelijk weer eens twee nachten achter elkaar geslapen, maar ik nu niet zeggen dat ik me veel fitter voel daardoor.... Zal nog wel wat meer moeten slapen om goed te maken voor 6 weken geen slaap denk ik. FM betekend trouwens dat ik altijd moe ben, slaap of niet.
Ik heb de paarse vlinderstruikbloem gesandwicht, maar heb nog niks gequilt. Ik will eerst de roze hortensia afmaken voor mijn tante. Ik heb nu alle bloemetjes gemaakt (6 moeten nog een kraaltje krijgen) en ook de achtergrond zit grotendeels in elkaar. Ik moet nog wat bladeren maken en dat het hele ding in elkaar gaan zetten. Ik hoop hem deze week af te krijgen. Vandaag zal ik niet veel meer doen denk ik en morgen heb ik eerst een afspraak met mijn osteopaat en moet ik even zien hoe ik daar vandaan kom....
This weekend and today have been slow and lazy. I finally slept two nights in a row, but I can't really say I'm much fitter because of it...  Will have to sleep more to make up for 6 weeks of not sleeping I guess. Having FM means I'm always tired, sleep or not. 
I sandwiched the purple buddleia flower quilt, but haven't quilted it yet. First I want to finish the pink hydrangea for my aunt. I finished making all the flowers (6 still need their beads) and also the background for it is almost done. I have to make some leaves still and than put the whole thing together. I hope to finish it this week. I don't think I will do much today and tomorrow I first have an appointment with my osteopath and I'll have to see how I feel when I get home from him.... 
Wanneer ik de bloemenquiltjes klaar heb weet ik nog niet goed wat het volgende project zal worden dat ik af wil maken. Ik wil eigenlijk wel graag verder met de Purple Bliss quilt, maar ik wil ook graag mijn werkstoel opnieuw bekleden. Ik zit er elke dag op en glij dagelijks zowat van de stoel omdat ie zo glad is. Ik wil ook nog wat probeer-quilts maken om mijn quilten te oefenen en verbeteren. Ook ligt er nog een grote tas vol met minkee stof, welke ik in Amerika heb gekocht voor een quilt voor dat kleine meisje waar ik op paste. Ze krijgt binnenkort een echte 'grote-meiden-kamer' en het zou leuk zijn als hij af is waneer dat klaar is.  Ook wil ik nog een quilt maken voor een vriendin - kan ik niet veel over vertellen want zij leest dit blog ook en het moet een verrassing blijven....
Nouja, je snapt wel wat ik bedoel; ik heb veel in gedachte en zal keuzes moeten maken..... eind deze week, hopelijk, als ik de bloemenquiltjes af heb....
Stacey's Minkee Quilt 
When I finish the flower quilts I don't know yet what the next project will be I want to finish. I really want to finish the Purple Bliss quilt, but I also want to re-upholster my work chair too. I'm sitting on it and sliding off all of the time because he's so slippery. I also want to make some practice quilts, to practice my free motion quilting. There is a big bag of minkee fabric laying around, which I bought in the US, for a quilt I want to make for our little girlfriend I used to babysit.  She is getting a 'big-girls-room' soon and it would be fun if I have it ready when that's done. Also want to make a quilt for a friend - can't tell to much, it's supposed to be a suprise and she reads my blog..... 
Well, you'll get the picture; I have a lot on my plate and choices have to be made..... end of this week, hopefully, when I'm finished with the flower quilts.

8 opmerkingen:

  1. Love the new look! I like all the banner choices. I'm especially drawn to the one with the tree, but the one you are using now does a better job capturing your blog title. Whatever you end up using will be great!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker fris! De witte achtergrond van het leesveld kun je misschien een heel licht kleurtje geven om het minder wit te maken maar zo vind ik 't ook wel leuk.
    Ik vind de banner die je nu gebruikt wel heel leuk.
    Die vlinderboem is gaaf zeg en die hortensia wordt ook vast weer helemaal geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love the new look and the quilt is gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I like the new look! I'm like you, I like to switch things up now and then. I've been mulling some changes myself. Sometimes there are too many decisions!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I L.O.V.E the new look. So glad you made the "English" darker. I found it very difficult to read before. I think your header should include you four adorable kitties.
    Cath @ Bits 'n Bobs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmmmm..... I like both of them, but really like the one you have now. The cat is just so cute. I like change. I get bored with my same old blog but I've got to stop changing completely. I killed two previous blogs because I got bored with them. Too hard to keep people when ya' do that.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hello, dear friend! I have missed you...
    Your new blog look is amazing..so wonderful! I love it :)
    I know I have told you before but you are so incredibly talented. Such beautiful things you create!
    I so wish you find good sleep. I know too how much that impacts our days and our pain. I am sending sleepy thoughts to you filled with dreams of cuddling kittens!
    Love you.
    xo, misha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mom is really impressed by your flowers! The purple ones are amazing she says!

    your pal,
    Garth

    BeantwoordenVerwijderen