dinsdag 5 maart 2013

Inspiring Blogs // Inspirerende Blogs

Vorige week werd ik beloond met het "Inspiring Blog Award", door Kristi van Thankful Me. Dank je wel Kristi!! Leuk om eens een echte 'award' te krijgen. De spelregels zijn dat ik vervolgens 7 willekeurige feitjes over mezelf vertel en vervolgens twee andere bloggers nomineer. Dus, met tientallen blogs om uit te kiezen heb ik toch gekozen voor Judi Madsen van Green Fairy Quilts en Diane van Butterfly Threads. 
Judi is een zeer getalenteerde quilter die net haar eerste boek heeft geschreven (en ik vandaag heb besteld) en zulk hoogstaand quiltwerk doet, dat ik haar als één van mijn grote voorbeelden zie. Dat ik ooit dát niveau van quilten mag bereiken, kan ik alleen maar van dromen.
Diane is ook quilter en ik heb haar zelfs ontmoet toen we in Atlanta op de quiltshow waren. Haar blog is één van de eerste die ik dagelijks bezoek, al was het alleen maar om haar geweldige tips en mooie quilts die ze maakt. Dat ze ook een kattenkind heeft en op dezelfde naaimachine naait is alleen een leuk toeval.
Bezoek hun sites eens. Ze hebben beide ook een winkel met de meest geweldige quiltspullen en patronen.
Last week I was honored by receiving the "Inspiring Blog Award", by Kristi of Thankful Me. Thanks so much Kristi!! So wonderful to get a real 'award'. The rules for receiving the award is that I tell 7 random fact about myself and futhermore nominate two other bloggers. Having hundreds of blogs to chose from I finally desided on nominating Judi Madsen of Green Fairy Quilts and Diane of Butterfly Threads.
Judi is a very talented quilter who just wrote her first book (and I ordered today) and has such a high quality of quilting, that I see her as one of my great quilt-models (as in role model). To reach that level of quilting is something I can only dream of.
Diane is a quilter too and I actually met her when we were at the quiltshow in Atlanta. Her blog is one of the first I visit every day, if it was just for her wonderful tips and gorgeous quilts she makes. Her having a feline friend too and sewing with the same machine I have is just a funny coincidents.
Visit their sites. They both have a shop with the most fantastic quiltingstuff and patterns.

Oke, en nu dus nog zeven feitjes over mij.... Pff, dat is nog het moeilijkste!
Oke, and now for the seven facts about me.... Pfff, that's the hardest part! 
* Spinnen en langpootmuggen kunnen mij helemaal aan het gillen en rennen krijgen. Akelige beesten vind ik het en ik ben er echt doodsbang voor.
* Spiders and crane-flies can make me scream and run. I find them nasty creatures and I terrified of them.
* Wanneer ik gestresst of kwaad ben sla ik aan het schoonmaken. Stofzuigen of afwassen, maakt niet uit wat. Een gekke tik, ik weet het, maar niet geheel onnuttig.
* When I'm stressed or really mad I start cleaning. Vaccuming or doing dishes, doesn't matter what. A strange tic, I know, but not completly useless.
* Ik heb vier tattoos en ik ben al aan het nadenken over een vijfde. (mijn man en beide moeders zitten nu vast te zuchten en te hoofdschudden ;-D ) 
* I have four tattoos and I'm thinking about a fifth. (My husband and both mothers are probably sighing and shaking their heads right now ;-D ) 
* Elke dag moet ik wel een keer of vijf achter elkaar niesen. Heel hard! Ik ben nergens allergisch voor, voor zo ver ik weet.
* Every day I have to sneeze at least five times on end. Very loud! I'm not allergic for anything, as far as I know.
* Alles waar ik ooit van droomde om te doen heb ik gedaan..... Moet nodig wat nieuws verzinnen, maar tot nu toe nog niks gevonden als doel.
* Everything I ever dreamed off doing I already did..... I really have to think of new things, but up til now haven't found a new goal yet.
* Toen ik nog heel jong was wilde ik heel graag bij de politie werken. Duidelijk nooit gelukt.
* When I was very young I really wanted to become a police woman. Obviously never did. 
* De enige dingen die ik mooi vind aan mijzelf zijn mijn tatoeages en mijn wimpers.
* The only things I really like about myself are my tattoos and eyelashes.

The garden last summer // De tuin vorig jaar zomer
Nou, dat was het wel....  Nu ga ik eindelijk maar eens aankleden - ik zit nog steeds in m'n pyama - en even naar buiten. Zal moeilijk zijn om zomaar te zitten, terwijl de tuin zo'n zooi is. Ik heb de tuin nooit echt winterklaar gemaakt en er moet nodig wat gedaan worden, maar vandaag heb ik daar nog echt geen puf voor. Maar zo maar tussen de rotzooi zitten vind ik erg moeilijk.... Es kijken hoe lang ik het vol hou.
Well, that's about it.....  Now I'm going to put on some clothes - I'm still in my peejay's - and will go outside. Won't be easy just sitting there, because the garden is quite a mess. I haven't cleaned the garden before the winter came and there is lots of work to be done, but today I'm not fit enough to do so. But just sitting there, in the middle of a messy garden is very hard for me... Let's see how long I'll last.

5 opmerkingen:

  1. Oh my gosh, what a wonderful surprise! I am so sick today and on my way to the doctor, but this really made me smile, thank you! Wish I was sitting in your garden too!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fun getting to know you better Bianca!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I sometimes use cleaning as stress-relief, too! (Of course, I also eat when I'm stressed, which isn't quite as productive.)

    I'm not so keen on spiders, either. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This was so fun to read, thank you so much for mentioning me and my blog. I have had a chance to look through your quilting and you do a beautiful job. Thanks for letting me know about this blog, it was fun to get to know you! Thanks again for your kindness!

    BeantwoordenVerwijderen