donderdag 7 maart 2013

Inspiration // Inspiratie

Gister vertelde ik jullie al dat ik verschillende professionele quilters zeer bewonder en ik ook mijn inspiratie van hun krijg om betere quilts te maken. Niet zo zeer het maken van de top, maar het echte quiltwerk zelf. Judi Madsen is er één van, maar ook Diane Gaudynski, Karen McTavish, Leah Day en Margeret van Quilts of Love maken zulke schitterende quilts, waar ik echt met pure bewondering van kan smullen. De eerst volgende quilt die ik af krijg (de Purple Bliss met die applicaties) wil ik op een betere, mooiere en zo orgineel mogelijke manier gaan doorquilten. Eerst moet ik natuurlijk oefenen. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen is de enige manier - denk ik - om beter te worden in wat je ook doet. Toch?


Yesterday I told you about the fact that I have several proffesional quilters that I admire inmensly and I get my inspiration from to make better quilts. Not so much the making of the top, but the actual quilting itself. Judi Madsen is one of them, but also Diane Gaudynski, Karen McTavish, Leah Day and Margaret of Quilts of Love are making such devine quilts that I can only with pure admiration feast my eyes on. The first quilt from now that I will finish (the Purple Bliss with that applique) I want to quilt in a better, more beautiful and as original as possible way that I can. But first I have to practice of course. Practice, practice and practice some more is the only way - I think - to get better in anything you are doing. Isn't it?

Karen McTavish
Diane Gaudynski
Judi Madsen
Leah Day

Margaret


Ik heb ondertussen ook meerder boeken in huis waar diverse technieken uitgelegt en op foto's te zien zijn. Mijn nieuwste vondst is dit boek welke ik uit Wales (GB) heb laten komen. Het is een boek met quiltpatronen gebruikt in de traditionele Welsch quilts die gewoonlijk wholecloths zijn (quilts uit 1 lap stof). De patronen zijn zo anders en apart dat ik daar zeker ook mee ga experimenteren. Je eigen draai geven aan ander technieken is een goede manier om een persoonlijke stijl te ontwikkelen lijkt me.  Ik heb nog niet echt een stijl, daar quilt ik nog te kort voor, maar ik hoop wel dat ik mijn quilten op een hoger niveau kan krijgen.
In the meantime I gathered different books on quilting where multiple techniques are explaned and shown on pictures. The newest acquisition is a book I ordered out of Wales (GB). It's a book with patterns that are used in traditional Welsh quilts that are mostly wholecloths. The patterns are so different from all I have seen so far that I will experiment with them for certain. Giving your own twist on different techniques is the best way to develope a personal style I think. I really don't have a style yet, I've not been quilting long enough to do so, but I do hope I can get my quilting to a higher level.

 



Wie inspireerd jou??? 
Who inspires you???

1 opmerking:

  1. I'd add Harriet Hargrave to your list. I'm seeing some beautiful work coming out of some of the international quilt shows, too. enjoy! It's all about the practice. Lane

    BeantwoordenVerwijderen