woensdag 27 maart 2013

Flowers and feathers // Bloemen en veren

In tijden ben ik niet zo actief geweest met zulk prut-weer! Bijna elke dag ben ik er vroeg uit en doe ik per dag meer dan ik in slechtere tijden in een week deed. Onvoorstelbaar!! Ik ben van plan er zo goed mogelijk van te genieten voor zo lang het duurt....
Vandaag heb ik eerst weer van alles weg geborgen van wat ik maandag en gister allemaal overhoop had gehaald. Zoals ik laatst al vertelde kan ik slecht meerdere dingen tegelijk doen en ik was weer met veel te veel dingen tegelijk bezig. Dus, opruimen weer, ook in mijn hoofd en één voor één de dingen aanpakken. Vanmorgen heb ik eerst het 2e bloemenquiltje afgemaakt, de blauwe die voor een tante is gemaakt. Randen doorgequilt, bies gesneden, genaaid, gestreken en op de quilt genaaid. Tunneltjes gemaakt en zojuist het etiket geprint. Hij ligt nu klaar om verder met de hand af te werken. But that's for the evenings.
I haven't been this active in ages during such pittyfull weather! Almost every day I'm out of bed real early and I do more in one day than in a week in worse times. Amazing!! I'm planning of enjoying it as good as I can while it lasts...
Today I first put away all kinds of things that I took out monday and yesterday. Like I told a while back I'm very bad at doing more things at one time and I did do too much at the same time again. So, I cleared out the room, cleared my head and started over one thing at a time.
This morning I first finished the second flowerquilt, the blue one which I made for an aunt. Quilted the borders, cut fabric for the binding, sewed, ironed and sewed the binding on the quilt. Just now I made a label and attached the sleeves. Now it's ready to be finished by hand. Maar dat is voor de avonden.
Tijdens een pauze lekker met de laptop op schoot en bakje koffie in de hand wat aan het spelen met EQ geweest. Nu mijn zusje een kleintje krijgt moet daar natuurlijk een mooie quilt voor worden gemaakt. Er zijn er al heel wat ontworpen en afgekeurd en ik laat haar er ook af en toe wat zien, want ik wil wel zeker weten dat ze hem mooi vindt. Maar goed ook, want mijn favoriet was niet helemaal haar smaak. We gaan gewoon net zo lang door tot we samen een mooie bedacht hebben.
During a break I settled down with the laptop and a cup of coffe playing around with EQ. Now my little sis is having a baby there has to be a quilt designed and made for the little one ofcourse! There has been many designed and rejected and every now and than I show her some too, because I really want to make sure I make something she likes.  And good I did, because my favorite was not her cup of tea. We will continue as long as needed untill we find one that's good enough for the both of us.
Vanmiddag ben ik met het kleine stoeltje verder gegaan. Alle nietjes verwijderen waar de stof mee vast zit is een mooi klere-karwei! Wat een geklooi... Maar het is gelukt. Daarna de stoel geschuurd en goed afgenomen met water en ammoniak (en zowat van m'n graatje gegaan omdat ik een beetje te veel ammoniak had gebruikt en met m'n hoofd boven de wasbak hing.)  Daarna alle kleine gaatjes en deukjes dicht gesmeerd met plamuur. En eigenlijk zit ik nu te wachten tot die prut droog is en ik kan gaan schilderen. Met een beetje geluk zijn twee laagjes verf genoeg en kan ik vrijdag beginnen met opnieuw bekleden.
This afternoon I continued with the little chair. Removing all the staples which the fabric is attached with is quite a pesky job! What a hassle... But I managed. Than gave the chair a good sanding down and cleaned it with water and ammoniac (and nearly past out from the fummes because I put too much ammoniac in and had my head over the sink)  Than I plastered the little holes and dents. Now I'm actually waiting for it to dry, so I can start painting. With a bit of luck two coats of paint will be enough and can I begin upholstering on friday.

3 opmerkingen:

  1. Both are lovely, you are on a roll!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe eens kalm aan,anders moet je het weer bezuren in je weekeind.Wel mooie voorbeelden,kies maar een mooie uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOOH, die bruin met turquoise!!! *drool* Als je je ooit gaat vervelen en Dien wil em niet, wil ik die wel voor op m'n bed.

    BeantwoordenVerwijderen