zaterdag 30 maart 2013

Disappointing results // Teleurstellend resultaat.

Soms wilde ik dat ik niet zo veel ideeën had en me gewoon alleen op het quilten zou concentreren. Ik ben toch niet zo handig als ik zou wensen blijkbaar....
Dat stoeltje heeft me heel wat frustratie gekost gister. Met het naaien van al die losse stukjes stof kwam ik er al achter dat het niet zo makkelijk naait als met quiltstofjes. Scheef ondanks spelden, omdat de vleug van de stof ervoor zorgt dat de stofjes gaan 'lopen' tijdens
het naaien.  Het ruggedeelte is me toch een potje scheef!!!
Heel teleurstellend.....
Sometimes I wish I didn't have so many ideas and I could just focus on the quilting alone. Obviously I'm not as handy as I would like...
That little chair gave me a lot of frustrations yesterday. Just sewing the pieces of fabric together was quite a different thing than sewing quilting fabrics. All crooked despite pinning, because this sort of fabric makes that it 'travels' while sewing. The back part turned ou
t awfully askew!!! 
Very disappointing....


Nouja, dan eerst maar de achterkant erop nieten. Dat is simpel en
kan haast niet fout gaan.
Zou je denken.
FOUT. Kan dus best. En mij lukt dat.
De nietjes eerst te lang, dwars door het hout heen. Paar kleine plekjes in de lak beschadigd, maar dan is nog wel weg te werken. Tot ik het stoeltje weer overeind zette; een grote kale plek bovenop de achterkant en bij nadere inspectie ook een plek op een leuning. Nouja zeg?!  Toen ik wat beter keek zag ik allemaal gekke plekken. Na de eerste laag waren die er zeker nog niet, dus is pas na de tweede laag gekomen. Gezien het gemak waarmee de verf los laat, denk ik dat het aan de ondergrond ligt. Ik vermoed dat het stoeltje hiervoor met water oplosbare verf is geschilderd en dat nu reageert onder de verf op terpentine basis die ik gebruikt heb.
Tja, hoe ik nu verder moet weet ik nog niet goed. Helemaal kaal maken denk ik. Hoe ik dat ga doen weet ik eerlijk nog niet. Voor nu heb ik er even genoeg van en baal ik van de week werk die ik ermee gehad heb. Die tijd had ik beter kunnen gebruiken om de geplande 10 quilts die ik mijn hoofd heb zitten te maken.......
Well, then staple the backfabric on first. That's a simple job and just can't go wrong.
You would think.
WRONG. It can. And I did.
First used staples that were too long and went straight through. Few small damages in the paint, but still fixable. Untill I put the chair on its feet again; big bald spot on the top of the backside and after inspection another big spot on an armrest too. What?! When I looked a lot closer I noticed all kinds of weird spots in the paintwork. I know for sure they weren't there when the first coat was dry, so it happened after the second coat of paint. I suspect that the chair was painted with a water based paint before and now is reacting with the terpentine based paint I used. How to proceed I don't know yet. I'll guess I have to strip it completly. How I don't know yet.  For now I'm done with this project and I'm very cross about the week I waisted on this. I could have used that time so much better by making the planned 10 quilts I have in mind....

Even een positiever geluid dan; het blauwe hortensia-quiltje heb ik gister dus wel afgemaakt!
On a more positive note; I finished the blue hydrangea-quilt yesterday!!




Nouja, vandaag ga ik me verder niet meer al te druk maken. Vanavond gaan Henk en ik naar het theater; Sister Act!! Heb ik zin in.  En morgen is Henk jarig en komt de hele familie op visite natuurlijk. Dat wordt al vroeg opstaan en alles klaar zetten. Morgen en maandag zal ik dan waarschijnlijk ook niet bloggen. Dan weten jullie dat alvast. Hooguit wat fotootjes ofzo...
Fijn paasweekend allemaal!!!
Well, today I try not to make a big fuss. Tonight Henk and I are going to the theater; Sister Act!! I'm looking forward to this. And tomorrow is Henk's birthday and the whole family and some friends will visit. So, out of bed very early and getting the house ready for that. Tomorrow and monday I don't think I will blog therefore. So you know. Maybe some pictures or something...
Have a wonderfull Easter weekend y'all!!!

4 opmerkingen:

  1. You too! Or maybe you already are. If you're ahead of me in time. I always have to think.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I'm sorry about the chair. It is disappointing when, after spending a lot of time on a project, it doesn't turn out as expected. Your quilt, though, is beautiful!

    Have a great weekend. Happy Easter, and happy birthday to Henk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Too bad about the chair! The quilt is gorgeous. Tell Henk Happy Birthday and wishing both of you a very Happy Easter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, balen als 't niet lukt zoals je in je hoofd hebt. Geen idee of het door verf op waterbasis kan komen (ik gooi hier alles over elkaar, heb ik kennelijk steeds mazzel gehad. Hoewel 't wel even zoeken was voor ik iets had wat op de boekenkast bleef zitten). Tja, wat nu... het minste werk en mooiste resultaat, maar waarschijnlijk ook het kostbaarst is laten logen. Ben je alles kwijt en kun je er op smeren wat je wilt (zelfs mooi donkerbruin beitsen zodat hij bij het hout van de salontafel past bijv.) Ik heb vorig jaar geïnformeerd en m'n bed zou me rond de 90 euro gaan kosten geloof ik, dus voor dat stoeltje is 't vast tientjeswerk en het scheelt je wel enorm veel frustratie én k**werk.
    Wat de stof betreft.. da's balen maar kun je't niet meer los halen? volgens mij is't voornamelijk de bovenste strook lapjes, de rest valt zo op de foto wel mee. Een keertje voor gaan zitten als je uitgerust bent en alle tijd en rust....

    Voor nu (al zitten jullie er nu al volop te genieten als ik dit typ) HEEL VEEL plezier bij Sister Act! Lijkt me heel erg leuk dus dat gaat vast wel lukken.

    Tot morgen!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen