vrijdag 1 maart 2013

Back to business... // Terug aan het werk....

Het blijkt wel weer dat hoe meer ik aan mijn hoofd heb of meer dingen er liggen om gemaakt te worden, dat ik dan dus juist vast loop en er helemaal niks meer uit mijn handen komt. Ik heb altijd al de voorkeur om het liefst maar met één ding tegelijk bezig zijn. Zo kan ik daar mijn hele aandacht aan geven en energie in stoppen. De afgelopen weken was ik gewoon met te veel dingen tegelijk bezig en lukte er eigenlijk niets naar mijn zin. Dus; bureau opgeruimd, spullen opgeborgen en bij het begin beginnen. Als eerste; de bloem van de vlinderstruik afmaken.
It goes to shows again that the more things I have on my mind or the more things there are to be made, I just jam and there is nothing coming out of my hands. I always prefered working on only one thing at a time. This way I can give it my whole attention and energy. The past few weeks I was simply too busy with too many things at once and did nothing really to my liking. So, I cleaned out my desk, put stuff away and start from the beginning. First up, finishing the flower of buddleia.
Ik was blijven hangen met het maken van de blaadjes. Dat ging niet helemaal lekker, maar na een paar minuutjes denken had ik het zo voor elkaar. Blaadjes vast gemaakt, een paar aanpassingen en voila; de blaadjes zijn klaar. Daarna alle bloemetjes gesorteerd en maar gewoon begonnen met ze vast te zetten op de opgevulde ondergrond. Door zo'n paarse 'worst' als ondergrond te gebruiken krijg je al gelijk de mooie bolle vorm, zonder dat je heel veel bloemetjes hoeft te gaan 'stapelen' én mocht er hier of daar een gaatje vallen, dan zie je daar geen lichte ondergrond. Jaaa, daar is over na gedacht hoor......
I got stuck with making the leaves. Somehow it didn't go the way I wanted, but after thinking a bit and adjusting some things it was done in minutes. Attached the leaves and one job was done. Than I took out all of the little flowers, arranged them and just began with attaching them on the filled up base. By using that purple 'sausage' as a base you imidiatly get the nice full round shape, without having to 'stack' too many flowers and if there was a hole here and there, you will see no light background . Yeah, there's been done some thinking ahead here....
Nog een vlinder vast gezet en een paar voelsprietjes gegeven als puntje op de i en klaar is de top!! Nou, nog niet helemaal eigenlijk. In het bovenste takje helemaal bovenin wil ik nog wat paarse kralen maken, als zijnde een bloem-in-de-maak-vol-knopjes, als je begrijpt wat ik bedoel. Laat ik nog wel zien als ik wat mooie grote kralen heb gescoord.
Put on a butterfly and gave it some antennae as a finishing touch and the top is ready!! Well, not quite actually. In the upper little branch I want to fix some purple beads, being a flower-in-the-making-filled-with-bulbs, if you get what I mean. I'll show you when I scoored some big beautiful beads.


De volgende klus; roze bloemetjes maken voor nog een quiltje in opdracht. De bloemetjes doen het  erg goed en ondanks dat er veel tijd in gaat zitten vind ik het ook erg leuk om te doen. Deze volgende bloemen-klus wordt weer een hortensia, maar ook weer anders dan deze. Misschien als ondergrond een vaas of schaal waar ze in liggen???  Ga ik nog over denken tijdens het maken van die kleurige knutseltjes.
The next job; pink little flowers for a quilt on commission. These flowers are very popular and despite the load of work that goes in making them I really like making them. This next flower quilt will become another hydrangea, but also a different kind of lay out. Maybe vase or bowl where they are lying in???? I'll have time enough to think about that while making the pink pretties.

6 opmerkingen:

  1. The flowers are so beautiful; I can see why they are a popular request!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. They are just lovely! The pink will be gorgeous.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bianca! that is just stunning work! Great job girlfriend!
    Cath @ Bits 'n Bobs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very beautiful! Love the details and colors :)

    I found your blog on "Sew Many Ways" Blog - Sew Darn Craty Linky Party.

    BeantwoordenVerwijderen