woensdag 20 februari 2013

Sometimes.... // Soms....

Soms... heel soms kan ik mezelf toch nog versteld doen staan!
Ik vertelde dat ik maandag wat... eh.... probleempjes had met een blaadje appliceren. De helft kwam terecht in de convectorput, de andere helft in de garage.... Ik kan nog al overdreven reageren wanneer ik moe en gefrustreerd ben....
Vandaag deed ik een tweede poging, welke zomaar best redelijk uitpakte ook nog!! Eén van de puntjes had ik natuurlijk te kort afgeknipt, maar die verdwijnt straks onder een ander deel van de applique, dus maak ik me niet al te druk over. Ook een tweede blaadje lukte goed. Halverwege de derde begonnen mijn vingers gek te doen, dus heb ik het gelijk weg gelegd. (Goed he?!) Voor een allereerste klassieke appliceerpoging vind ik het zelf helemaal niet zo slecht. Foto's!!
Sometimes..... sometimes I manage to suprise even myself!
I told here I had some .... uhm..... troubles with the appliqué of a leaf. Half of it fell in the convector pit, the other half disappeared in the garage.... I can react quite excessively when I'm tired and frustrated...
Today I took a second trie and that turned out not so horrible too!! One of the tips I cut off too short of course, but that will disappear underneath another part of the applique, so I won't bother doing that over. Even a second leaf turned out reasonably decent. Halfway sewing the third on my fingers went numb, so I put it away immidiatly. (Good huh?!) For the very first attempt on a classic needle turn applique it's not too bad I think. Pictures!!
Nou, je ziet de kleine steekjes. Valt nog heel niet mee, maar ik vind het zelf nog heel zo slecht niet. Ik heb gister wel wat gesurft op het internet voor wat tips enzo wat betreft appliceren. Ik heb bijvoorbeeld gister een 100% katoen dun garen gekoch (via internet en vanmorgen al thuis!) waar het makkelijker mee zou moeten gaan. En dat is ook zo. Ook zelfs nog een internet-instructie-video zitten kijken hoe je moet appliceren. Ik heb het ooit wel gehad op les, maar welgeteld 1 klein visje gedaan en daarna mezelf voorgehouden dat plakvlieseline véél makkelijker is. Dat is wel zo, maar het eindresultaat is ook wel heel anders.
Well, you can see the tiny stitches. It wasn't easy, but I think it's not too terrible. I did surfed the web to find some tips and tricks for appliquéing. Yesterday I bought a 100% cotton thread (online and had it home this morning!) for example, because that would work better. And it did. I even watched an online-instruction video on how to appliqué. I had to applique once during my lessons, but that was many years ago and exactly one little fishy and since than told myself that appliquéing with fussible webbing is far more easier. That is true, but the end result is also very different. 
Nadat ik het spul netjes aan de kant had gelegd tot morgen besloot ik nog twee halve blokken te maken met een trapunto-stijl. Het ontwerp heb ik een beetje aangepast namelijk. In het midden maak ik dus vier appliceer-blokken, maar de randblokken worden hetzelfde patroon, maar dan in trapunto (voor niet-quilters; dit is heel moeilijk uitleggen, maar een soort opgevuld reliëf).
After putting all of this neatly aside I decided to make two half blocks with a trapunto style. I adjusted the design of the quilt a bit. In the middle there will be four appliqué blocks, but the border blocks will be with the same pattern, but in tranpunto (for non-quilters; very difficult to explane, but a stuffed embossed kind of thing).


Het ontwerp nog eens, maar nu met de halve blokken in trapunto stijl.
The design again, but now with all the half blocks in trapunto style.

Dit alles is trouwens op de voet gevolgd door Arie en daarna zijn we lekker samen in een stoel gekropen met een boek en een pot thee; Is het geen knapperd?!!
All of this was closely observed by Arie and after this we crawled together in our chair with a book and a pot of tea; Isn't he a handsome guy?!!

5 opmerkingen:

  1. I'm always so impressed at what you can create. Very cute.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Arie is adorable! Your needleturn applique looks great. I love to do needleturn but it take so much time but gorgeous!
    Hugs
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I think you did a great job on the applique. You literally put a lot of yourself into this project between the stabbings with the needles & temporarily losing your mind - All for the love of crafting (tee hee).
    Ari is indeed a very handsome mancat. If only I could find a human man who could gaze at me intently like Ari is in this photo. He has such lovely big green eyes.

    BeantwoordenVerwijderen