donderdag 7 februari 2013

.... Getting there.... // .... Nog even.....

De laatste steken aan de quilt in opdracht worden gemaakt. Vanmorgen heb ik de bies aangezet en ik ben nu halverwege met het vastnaaien aan de achterkant met de hand. Altijd een wat lastigere klus voor me, maar een mooie oefening voor de applique-blokken voor de volgende quilt waar ik mee verder ga. Ohnee, eerst nog twee bloemen-quiltjes maken! Nouja, dat is ook veel met-de-hand-werk.... Wat foto's dan maar?!
The last stitches on the quilt in commission are being made. This morning I attached the binding and now I'm halfway finished with stitching it by hand to the back of the quilt. Always a more difficult part for me, but a good practice for the applique-blocks for the next quilt I will be working on next. O, no, first have to make twe flower-quilts!! Well, that's a lot of work-by-hand-work too... Some pictures now?! 




Hiernaast zie je twee stukjes van de achterkant, waar je het quiltwerk kan zien. Ik heb de achterkantdraad in één kleur gehouden, waar ik normaal niet zo van houd - je ziet altijd wel wat van de voor-draad - maar zo is de achterkant wat rustiger gebleven en overheerst het niet al te erg.
Als de quilt in de was is geweest en mooi hangt zet ik hier een goede foto neer.
Here you can see two pieces of the back of the quilt where the quiltwork shows. I kept the back thread in one color, something I don't like to do - you'll always see a bit of the front thread - but it was to keep the back as 'calm' as possible and not let the quiltwork overpower the design.  When the quilt is washed and is hanging good I'll put a good picture here.

3 opmerkingen:

  1. It may not have come out like you wanted, but it is FABULOUS! Lane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. It's just beautiful! Your quilting is amazing -- really! If you weren't so far away, I'd send you my quilts to finish. :) I know you'll be happy to complete it though. Very nice stipple work.

    BeantwoordenVerwijderen