zaterdag 2 februari 2013

...and there was LIGHT!! // ... en er was LICHT!!!

Na lang aanklooien achter de naaimachien als het donker begon te worden, hebben we daar vandaag een oplossing voor gekocht; een geweldige werklamp voor bij de naaimachine!!! Met een daglichtlamp erin kan ik nu dag én nacht zien wat ik doe.
Hij heeft meerdere schanierpunten en een hele zware voet, dus ik kan hem een heel eind over een quilt-in-wording hangen. Ik moet nog wel een daglichtlamp vinden die iets minder lang is, want hij komt nu onder de kap uit en verblindt me te veel.
After messing around behind the sewingmachine after dark, we now bought a wonderful solution for that today; a perfect workinglight to stand next to my sewingmachine!! With a daylightlamp in it I can sew day and night and still see what I'm doing.
He has multiple pivot points and a very heavy foot, so I can stretch him over a quilt-to-be very well. I do need to find a smaller daylightlamp, because this one is longer than the cover of the lamp and blinds me now. 
Vandaag kreeg ik ook een boek binnen welke ik een poosje terug had besteld. Van mijn favoriete longarm quilter, Karen McTavish. Zij maakt zulk hoogstaand quiltwerk, waar ik alleen maar van kan dromen ooit zo'n niveau te mogen bereiken. Dit boek gaat over showquilts en waar je op moet letten als je een quilt in wil sturen voor een show. Niet dat ik dat nu al van plan ben, maar misschien ooit eens....  De quilts die daar in staan - niet alleen van haar, ook van andere kunstenaars - zijn echt ongelofelijk mooi en van een kwaliteit die wij hier in Nederland eigenlijk niet of nauwelijks zien. Een echt aanrader, net als haar andere boeken trouwens.
Today I finally received a book I ordered a while ago. It's from my favorite longarm quilter, Karen McTavish. She makes such a high quality quiltwork, I can only dream of achieving such a level of quilting. This book of her is about making showquilts and all the things you'll have to pay attention to when making a quilt you want to enter in a show. Not that I'm thinking of doing yet, but maybe, someday.... The quilts in that book - not only hers, but of other artists too - are so unbelievably beautiful and of a quality that we don't or rarely see in the Netherlands. 
A real recommended book, like all of her books of a matter of fact.

2 opmerkingen:

  1. Excellent idea Bianca and I love the quilt on the wall at your sewing machine.
    Cath @ Bits 'n Bobs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I like your new light! I need to get another one too. Have you seend the McTavishing videos on Youtube? I've been watching, and love them. Not all of them are by Karen, few really. But others show her technique. Hope all is well there. HF

    BeantwoordenVerwijderen