dinsdag 12 februari 2013

Ambitions....

Nachtenlang opzitten, internetten om maar slaperig te worden, een wijntje meer dan anders; allerlei pogingen om maar te kunnen slapen die op het moment dus niet veel werken. Fibromyalgie-vechters en slapelooslijders zullen dit vast herkennen..... Het gekke is dat ik wel vaak als een blok in slaap val, maar na twee uurtjes wakker word en dan vervolgens met geen mogelijkheid meer in slaap kom. Bij mij is het een deel van mijn fibromyalgie en ben ik er ondertussen wel bekend mee. Het gaat meestal in een golfbeweging, samen met de pijnklachten, op en neer. Meer pijn, slechter slapen, waardoor meer pijn, enzovoort. Andersom werkt het gelukkig ook; minder pijn, meer slaap, waardoor minder pijn, enzovoort. Het ging al een poos zo goed (voor zo ver je met fibromyalgie ooit echt van goed kan spreken) dat de neerwaartse lijn er uiteindelijk van moest komen.....
YES!!
Sitting up night in a row, internetting so get sleepy, a wine more than usual; all kinds of ways to be able to get to sleep, all of which doesn't seem to work now. Fibromyalgia-fighters and insomniacs will certainly recognize all of this..... The strange thing is that I do fall asleep instantly, but after two hours of it I wake up and can't seem to get back to sleep after that. With me it's part of my fibro and I'm used to it by now. Mostly it goes up and down, together with my pains, in a wave like pattern. More pain, bad sleep, therefore more pain, and so one. It does work the other way around too fortunatly; less pain, more sleep, therefore less pain, and so one. It was going rather good for a time now (as far as you can speek of good having fibromyalgia) that the downward line had to come eventually.
Tijdens dat vele wakker zijn kun je echter ook heel veel nadenken. Vannacht bedacht ik me ineens dat ik sinds lange tijd weer een droom - of misschien beter gezegd - weer een ambitie heb!
Lange tijd dacht ik dat ik echt alles wat ik graag wilde niet meer kon. Door mijn gezondheidsproblemen is er veel veranderd en moet ik een 'aangepast' leven leiden. Fysiek ben ik gewoon niet meer in staat te doen wat ik wil. Maar dat wat ik nog wel kan - quilten dus - kan ik best leuk en sinds kort heb ik de gedachte opgevat dat ik nu wel eens een quilt wil maken die misschien goed genoeg is om in te sturen naar een wedstrijd of tentoonstelling.
During all those hours awake you also have lots of time to think though. This night I suddenly became aware that since a long time I have a dream - or more accurately perhaps - I have an ambition again! 
For a long time now I really thought that everything I wanted wasn't posible anymore. Due to my healthissues there has been a lot of change and I have to live an 'adapted' kind of life. Physically I'm just no longer able to do everything I want anymore. But the thing I can do - quilting that is - I do rather nice and recently I thought about wanting to make a quilt that's maybe good enough to enter in a contest or an exhibition.
Diane Gaudynski Quilt
Ik maak me echt geen illusies ofzo, ik weet dat ik echt nog een beginner ben. Het niveau wat sommige quilters hebben die ik bewonder (Karen McTavish of Diane Gaudynski bijvoorbeeld) zal ik nooit bereiken, maar zij motiveren mij wel een mooiere kwaliteit van quilten te bereiken. De kwaliteit van quilten is in Amerika toch van een veel hoger niveau dan hier, een enkele uitzondering daar gelaten.
Dus. Die kant ga ik nu op werken. Allen nog maar werken aan de quilt-in-wording als het echt lekker gaat en ook ophouden wanneer het niet zo lekker gaat. Nu, met de slaapproblemen, ga ik dus niet aan het werk aan die specifieke quilt. Ik ga mezelf ook geen tijddruk opleggen, want dat is zeker een recept voor mislukking natuurlijk. Ik zeg niet dat het gaat lukken, maar ik ga mijn best doen.
Quilting by Karen McTavish
I really don't have the illusion I'm good yet, I know I'm a real novice. The level some quilters have that I admire (Karen McTavish or Diane Goudynski for example) I will never reach, but they do motivate me to reach for a better quality of quilting. The level of quilting is so much higher in the US anyway, with the odd exception of course.
So. That's the road I want to travel. Just working on the quilt-to-be when I'm in the right mood and stopping when it's not going to well. Now, with the insomnia, I won't go to work on the specific quilt of course. I'm not making the mistake of setting a time for it, because that's just setting myself up for failure. I'm not saying I will succeed, but I will centainly try.

3 opmerkingen:

  1. Thank you for this post. I hope your pain lessens and you can make the quilt of your dreams soon.

    Thank you for my birthday greetings, also. It is so fun to have friends in other parts of the world.

    Blessings to you,
    Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Bianca, I hope the pain will soon subside and you will get some much needed sleep!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bianca, I totally sympathize, and understand. It's 1 am here... I'm wide awake. Won't even get sleepy until 4 or 5, might sleep a few hours. What's bad is when you do this for days on end or when you have so much pain you can't fall asleep.
    I hope you sleep, and begin to feel better. ((hugs))

    BeantwoordenVerwijderen