donderdag 3 januari 2013

Quiltstuff....

Eindelijk weer eens een blogje helemaal over quilten. Gek hoe ik zo veel bezig ben met quilten en er toch zo verbazend weinig over te vertellen heb....
Gisteren heb ik een ontmoeting met een aardige mevrouw uit A'doorn gehad en zij heeft me gevraagd een quiltje voor haar te maken. In de eerste instantie zou het een zeer simpel klusje worden, omdat ze een panel alleen doorgequilt wilde hebben. Tijdens ons gesprek echter vertelde ze me dat ze een simpele achterkant jammer vindt en graag een achterkant met verschillend stofjes wilde. Nu ga ik dus - heel ongewoon - een achterkant van logcabinblokken maken voor dit panelstofje. Dit is het ontwerp waar we samen op kwamen hiervoor.
After a long time a blog all about quilting this time. Funny how I've been busy with quilting all the time and yet have so little to tell about it....Yesterday I had a meeting with a nice lady from A'doorn and she asked me to make a quilt for her. Initially it would be quite a simple job, because she wanted a panel just nicely quilted. During our conversation however she told me she really wanted a patched back, because she liked that better than a plain back. So, now I'm making - very unusually - a back made from logcabin blocks for this panelquilt. This is the design we agreed on.

Verder ben ik natuurlijk bijna elke dag aan het quilten geweest aan die grote quilt voor de vriendin van mijn zusje. Het schiet voor geen meter op, doordat ik met drie verschillende kleuren quilt en elk blok feitelijk drie keer onder handen moet nemen. Ik moet nog 1 rij helemaal en twee blokken nog 1 kleur. Daarna moeten alle randen nog helemaal en ook met twee kleuren, dus het kost toch weer meer tijd dan ik had verwacht. Maarja, ik heb het wel vaker erg mis met tijdsinschattingen.....
Ook ben ik nog steeds druk met bloemetjes vouwen enzo. Afgelopen weekend een paar kleinere bloemetjes gemaakt. In een echte bloem van de vlinderstruik zitten aan het topje ook allemaal kleinere bloemetje toch? Ze zijn echt te schattig voor woorden, al zeg ik het zelf....
Furthermore I'm working on the big quilt for my sisters' friend every day of course. It's not going very fast I'm afraid, because I quilt with three different colors and actually have to get to every block three times. I have one more row of 5 blocks completely and 2 blocks with only one color. After that the borders have to be quilted in two colors, so it's taking a lot more time than expected. But hé, I've been wrong with time managment before....
Also been working with making and folding flowers. Last weekend I made a few very small flowers. In a real flower of the budleia the top has also very tiny flowers, hasn't it?? They are really to cute for words, if I do say so myself....

Bovenste = orginele formaat (zoals gebruikt in witte hortensia)  Links = formaat voor gewone bloemetjes voor vlinderstruik  Rechts = mini bloemetjes voor top van vlinderstruik.
Ik ga ook nog twee tussenmaatjes maken om het geleidelijker te laten verlopen.
Top = original size (like used in the white hydrangea)  Left = size for normal flowers for the budleia  Right = mini flowers for top of budleia
I'm also making two 'inbetween' sizes to make it more gradual from small to normal.

Nouja, je ziet, ik verveel me echt niet hoor!
Vandaag ook de kerstspullen weer opgeborgen, zodat ik morgen alle tijd heb om op stofjes-jacht te gaan. Moeilijkste maar ook leukste deel van een quilt maken vind ik....
Well, as you can see I have no time to get bored! Today also put away all the christmas decoration, so I have the whole day tomorrow for shopping hunting for fabrics. The most difficult but also nicest part of making a quilt I think....

Nog even twee dingetjes die ik met jullie wil delen, daarna hou ik op;
Just twe things I want to share with you, dan ga ik ophouden;

**Lieve Kerstman, Ik heb een goed idee. Wanneer u in alle huizen komt met kerstavond, kunt u dan alle wapens weghalen en in uw zak meenemen en verstoppen op de Noordpool en dan kan niemand in de wereld meer iemand anders vermoorden. Dankuwel.**

**Concert van Korn in Moskou. Het geloof in de mensheid weer hersteld.**

2 opmerkingen:

  1. Lovely patchwork block idea, the flowers are gorgeous and so tiny!! Have fun shopping for fabrics!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I wouldn't be surprised if the back of that quilt ends up to be the front, and the panel goes on the back.

    The flowers are beautiful, by the way!

    BeantwoordenVerwijderen