zaterdag 5 januari 2013

More quiltstuff and laughter

De jacht was succesvol....
Bedacht net ook dat ik jullie dus wel de nog te maken achterkant van het quiltje in opdracht heb laten zien, maar nog niet de daadwerkelijke voorkant. Dom van me, dus bij deze; het panel en de stofjes waar ik dus de achterkant mee ga maken.
The hunt was succesful....
Just realized that I did show you the still to make back of the quilt by order, but forgot to show you the actual front yet. Stupid me, so, here it is; the panel for the front and the fabric which I'll make the back with.

Het bruine lapje bovenop is om de katjes mee te maken. De bloemetjesstof daaronder ga ik als hart van de logcabin blokken gebruiken.
The brown fabric on top is for making the cats. The flower fabric underneath that I will use to make the centre of the logcabin blocks with.

Gister kwam ik met surfen over het wereld wijde web langs de site van een heerlijke quiltwinkel in Nieuw Buinen (Drenthe), wel bekend onder quilters. Groot, ruim en een enorm aanbod aan stoffen. Misschien wel goed dat hij niet te dichtbij zit, want dan zou ik me heel snel arm kopen aan al dat moois daar. Hoe dan ook, ik zag dat ze een stofserie hebben met de perfecte stofjes voor de grote logcabinquilt die ik graag voor ons bed zou maken.  Ik heb ze gelijk gemaild of ze deze nog hebben en of ze die voor me vast zouden willen houden tot in volgende week in de gelegenheid ben om die kant op te rijden. Gelukkig was dat geen probleem, dus woensdag of donderdag ga ik weer eens naar die mooie winkel De Naaidoos (klik voor link naar hun site).
Yesterday, while surfing the world wide web, I came across the site of a great quiltshop in the north of our small country, well known by all Dutch quilters. Large and specious store, huge amound of fabrics. Maybe for the best it is not to closeby, because I would buy myself bankrupt with all those goodies there. Anyway, I saw they have fabrics of a series that would be perfect for the large logcabin quilt I want to make for our own bed. I emailed them imidiatly to ask if they still have those fabrics and if they would hold them back for me untill I can visit them later next week. Luckely for me they are willing to do so and I will be going wednesday or thursday to that gorgeous shop De Naaidoos (Dutch for the Sewingbox, click for their site)

Dit is het ontwerp van die rozensprei. Naast de zwart gebloemde stof komt nog een donkerrode stof en naast de lichte gebloemde stof een effe beige/zand stofje. Een logcabinblok zit stevig in elkaar en dus - voor een beddesprei waar ook vier katjes geregeld slapen - sterk genoeg voor nagels en regelmatig wassen. Hoop ik.
This is the design for the rosesquilt. Next to the black flowerfabric there will be a dark red and next to the light flowerfabric there will be a creme/sand fabric. A logcabinblock is put together firmly and therefore - for a quilt where there will be four cats sleeping on it - sturdy enough to withstand claws and regularly washing. I hope.










Sorry, moest even... ;-)
Sorry, couldn't resist....;-)
Fijn weekend allemaal!!!
Have a nice weekend y'all!!!

1 opmerking:

  1. Both quilts will be lovely Bianca and the funnies you post always make my day! Have a great weekend!

    BeantwoordenVerwijderen