maandag 14 januari 2013

Moody Monday // Moeilijke Maandag

Tja, ik werk niet eens en toch heb ik een hekel aan maandag. De eerste dag dat Henk weer aan het werk moet en ik weer alleen de week in ga. Opstaan stel ik altijd zo lang mogelijk uit, maar je moet er toch een keer uit he? Nouja, éénmaal op gaat het dan ook wel, maar nu hier het koude weer zijn intrede doet merk ik gelijk dat mijn lijf weer aan het protesteren gaat. Is het al snel zomer???
Yeah, I don't have a job and still I dislike monday. The first day Henk has to go to work and I'll have to face the rest of the week alone. Getting up is very difficult, but you'll have to at a certain point, don't you? Well, once I'm up it's not to bad, but now that the cold weather is getting here I can instantly notice my body aching and protesting. Is it summer soon???

Maandag doe ik altijd wat uitgebreider het huishouden en kom ik vaak niet toe aan naaien. Vandaag echter moest ik een naaiklus met spoed afkrijgen. Onze japanse esdoorn in de voortuin krijgt tegenwoordig altijd een jasje aan met vrieskou. Hij is al eens heel erg bevroren waarna er nog maar twee takken aan zaten en dat willen we zien te verkomen. Dit boompje hebben we van Henks vader gekregen en hebben we zelfs mee verhuisd. Zijn jasje is een beetje te klein geworden - hij is goed gegroeid dit jaar!- dus heb ik hem uit elkaar gehaald en er een wollen deken tussen en onderaan genaaid. Ik moest m alleen over de boom doen en dat was niet makkelijk. Hij zit ook erg scheef, maar volgend weekend kan Henk helpen om hem goed te doen. Hij is nu in elk geval veilig tegen de vorst.
Monday is mostly a day of a good housecleaning and usually don't get behind the sewingmachine. Today however I had to finish a sewingjob for sure. Our japanese maple in the front yard always gets on a coat when it's freezing. He had a major frost bite once, after which he had only two branches left en we want to avoid that happening again. This tree was a gift from Henk's dad and we even took it with us when we moved house.  His jacket was getting to small - he grew very well this year! - so I took it apart and sewed in a wool blanket in the middle and at the bottom. I put it on the tree alone and that wasn't easy. It's sitting a bit crooked now, but next weekend Henk can help me adjust that. For now it's save from the frost.  

Dit weekend heb ik nog wel wat achter de naaimachine gezeten. Niet veel, maar lang genoeg om de beider katjes en twee kleine logcabin blokjes van het quiltje in opdracht af te krijgen. Morgen ga ik verder en hoop ik in elk geval alle kleine blokjes (13 stuks) af te krijgen.
This weekend I did get some sewing time. Not much, but long enough to get both cats and two logcabin blocks of the quilt in commission done. Tomorrow I will continue with that and hope to finish all the small blocks (13 pieces) at least.


Wat heb jij vandaag gedaan??? 
What did you do today???

2 opmerkingen:

  1. Cute blocks Bianca! I hate Mondays too. UGH, have to head to work soon! Stop on over, I tagged you on my blog. I hope you play along!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The whole northern hemisphere must be freezing. It's might cold here and all my plants have frozen their fuzz off. Poor babies.

    BeantwoordenVerwijderen