woensdag 30 januari 2013

Frustration // Frustratie

Het ging de laatste tijd zo goed - gezondheids-wijs - dat ik zomaar vergat hoe het is om slaaptekort te hebben. Helaas weet ik nu weer hoe dat ook al weer was.....
Vandaag alleen heb ik al drie pogingen gedaan om de quilt-in-opdracht te sandwichen en ik heb het al drie keer los gehaald. Hoe nauwkeurig ik ook werk, de boven- en onderkant komen gewoon niet goed op elkaar. Normaal gebruik je een grotere lap voor de achterkant en een beetje schevigheid is niet zo'n ramp. Nu gebruik ik een gepatchworkte achterkant en moet alles echt perfect recht zitten, want anders ga je dat heeeeeeel erg zien.
It was going so well - health-wise - that I just forgot how it's like to be sleepdeprived. Unfortunatly I now know again....
Today alone I have tried three times to sandwich the quilt-in-commission and three times I had to take it apart again. No matter how meticulous I work, the top and the back just won't come together the right way. Normally you'll use a big piece of single fabric for the back and if the top will sit just a bit skew that will be no problem. Now I'm using a patchworked back and it will have to be precisely strait or else it will show. 

Door het slaapgebrek word ik hier heel erg sacherijnig van en zo gefrustreerd dat ik de hele boel zo opgepakt heb en de garage ingesmeten heb. Ik heb ondertussen al wel een idee hoe ik het op kan lossen, maar dat is niet helemaal zoals het hoort en ik weet niet of dat wél zal gaan lukken.
Voor vandaag heb ik het weer gehad en ga ik zo een boek pakken. Of een tukkie doen.
Vanavond ga ik maar een slaaptabletje nemen, zodat ik morgen energie genoeg heb om die quilt af te maken.
Due to the sleep deprivation I am very angry and frustrated now and I took up the whole lot and thrown it into the garage. I do have an idea of how I can solve this problem, but it's not really how it should be done and I don't really know if it will work. For today I'm done with all of it and will read a book. Or take a nap.
Tonight I will take a sleepingpill, so I will have more energy to take on that quilt again..... 

3 opmerkingen:

  1. Oh Bianca, I am so sorry it isn't working out. Take a day off, relax, rest well tonight and tackle the dang thing again tomorrow. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I find that everything goes better after a good night's sleep. Hope you feel rested tomorrow!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I do not sew, quilt, crochet, knit or cook. i once made a dress in school and the 4th time i removed the seam i ripped the dress in half and threw it in the garbage. i have not patience with any of that. but i love photography and reading and photoshop and have patience with taht

    BeantwoordenVerwijderen