woensdag 9 januari 2013

Fabric- and color-therapy / Stofjes- en kleurentherapie

Kleurentherapie in het algemeen en kleurige stofjes therapie in het bijzonder kan mij meestal uit mijn diepste dal halen. En shoppen is een winkel als 'de Naaidoos' in Nieuw Buinen is ronduit het beste een quilter kan doen. Oy, maar goed dat die winkel niet te dichtbij is, ik zou echt een probleem hebben dan.... Heerlijke winkel, heerlijke mensen en ondanks een knallende koppijn en algehele vermoeidheid heb ik een heerlijke middag gehad. En gescoord dat ik heb!!
Colourtherapie in general and colourful fabric therapie in particular is alway a good way to help me out of a sad mood. And shopping in a store like 'de Naaidoos' in Nieuw Buinen is simply the best thing a quilter can do. Oy, it's a good thing this store is a long drive away, I would have a serious problem if it was close by.... Lovely store, lovely people and despite a splitting headache and general fatigue I had a great afternoon. And I scoored!!

De eerste stoffen waren van de serie die ik hier een paar dagen terug had laten zien, maar nu in het echt. Ik vind ze helemaal geweldig. Ik heb voorlopig nog helemaal geen tijd om hier mee aan de gang te gaan, maar dit zijn de stoffen die ik in mijn hoofd had toen ik de quilt ontwierp, een jaar of twee terug. Gelukkig bederven stofjes niet. Toch?
De tweede groep van 8 fatquarters kon ik gewoon niet weerstaan. Zo mooi en zachte tinten groen en roze met roosjes. Ik heb hier nog niet eens een ontwerp voor, maar wat ik hier ook mee maak; mooi wordt het sowieso, denk je niet?
The first fabrics were from the collection I showed here a few days ago, but now for real. I totally love them. As yet I have no time to begin on this project, but these are the fabrics I had in mind when I designed the quilt, a year or two ago. Fortunately fabrics don't spoil. Do they?
The second group of 8 fatquarters I just couldn't resist. So gorgeous and soft pastel green and pink with roses. I don't even have a idea what to make with these, but whatever I make with it; it will be beautiful anyhow, don't you think?

"Bed of Roses"

Vanmorgen vroeg - hele nacht wakker gelegen en om 7 uur zo sacherijnig dat ik er maar uit ben gegaan - heb ik een vrachtwagen omgebouwd. Ja, echt!
Early this morning - was awake the whole night and at 7 am so grumpy I got out of bed - I rebuilt a truck. Yes, I did!

Men neme een speelgoed-vrachtwagentje. Laat je man/vriend/vader/elke willekeurige handige persoon of jijzelf als je met een haakse slijper om kunt gaan het dak uit de oplegger/opzetbakken/container slopen. 
One takes a toy-truck. Let your husband/friend/dad/any random handy person or do it yourself when you can be trusted with a grinder and remove the roof of the trailer/toptrays/container.
Men neme een stuk schuim/rubber/fiberfill/andersoortig vulling.
One takes a piece of foam/rubber/fiberfill/different kind of filler.
Men neme een lekkere boterham (met Nutella en banaan; ook erg goed tegen een rot-bui!).
One takes a yummy sandwich ( with Nutella and banana; also very good against a foul mood!).
Men maakt de vuller en maakt het op maat voor de bak of oplegger van je vrachtwagen, met hier een daar een hap brood.... In je mond dus....
One makes the filler sized of the container or trailer of your truck, with here and there a piece of bread..... In your mouth that is.....
Doe de stof over de vulling en prop het geheel in de oplegger of container van je vrachtwagen en TAAADAAAA, je hebt een mooie rijdende speldenkussen die multifuntioneel dubbelt als papiergewicht, heel geschikt voor die quiltende (ex)trucker of truckende quilter..... 
Put the fabric over the filler and cram the packet in the trailer of container of your truck and TAAADAAA, you'll have a rolling pincushion that dubbles as a paperweight, very suitable for that quilting (ex)trucker or trucking quilter.....
..... en nu de rest van je boterham opeten....
...... and now finish your sandwich......

En nu is het alweer ver in de avond, ben ik bek-af en ga ik zo lekker douchen en vroeg naar bed. Morgen ga ik hopelijk in één dag de rand van de quilt doorquilten en dan afbiezen. Dat afbiezen zal nu heel snel gaan, nu ik een quilt-bind-set voor mijn naaimachine heb. Voor het eerst dat ik hem echt ga gebruiken en ik zie er erg naar uit. Geen handmatig aannaaien meer voor mij! In één naaibeweging de hele binding aanzetten. Fijn joh! 
And now it is far in the evening, I'm exhausted and I'm going to have a shower and than it's off to bed early. Tomorrow I hope to do all the quilting of the border and putting on the binding of that quilt. The binding will go very fast now, because I have a quilt-binder-set for my sewingmachine. Will be the first time I'm going to use it and am looking forward to it. No more hand sewing for me! In one sewing motion the whole binding on. So nice! 

2 opmerkingen:

Kristi zei

Such a clever pincushion!

Debbie zei

Love the fabrics!!! Roses and pink are my favorite. I hope your mood has improved and love the pincushion!