dinsdag 22 januari 2013

Dirk

Dirk is een echt bolle blauwe Brit  Een beetje té bol. Net als zijn mams is Dirkje qua afmeting minder valide.... (in het engels klinkt het leuker). Goed hollands; hij is te dik. In zijn verdediging moet ik wel zeggen dat hij het echt niet kan helpen. Er is iets niet helemaal goed met zijn stofwisseling, al van kitten af aan. Daarom zijn al onze kattenkinderen op een speciaal dieetvoer (achterlijk duur!), omdat hij anders constant aan de dunne is en maar één van de vier katten ander voer geven is werkelijk ondoenlijk.
Dirk is a realtime bulbous Brrrrrritish Blue. A bit too bulbous. Just like his mom Dirk is dimensionally challenged.... In proper English; he is too fat. In his defence I have to say he really can't help it. There is something wrong with his metabolism, since birth. That's why all our boys are on a special diet kibble (ridiculously expensive!), because otherwise he would not have a solid stool and feeding one of four cats something different is just impossible.

Normaal is onze slaapkamer echt zijn kamer. Hij is hier bijna altijd de hele dag. Hij zal wel graag alleen zijn denk ik. En 's nachts is hij ook de enige die echt de hele nacht bij me blijft liggen op bed. Het liefste tegen me aan, in het holletje van mijn arm. Ook als Henk thuis is blijft hij lekker tussen ons in liggen. Of ik nu wel of niet slaap, Dirk krijg je echt nauwelijks van bed af. Als het koud is gaat hij het liefste onder de dekens liggen, wat ik nog goed vind ook.... Het is een heerlijke knuffelkont en een dikke teddybeer met de zachtste vacht ooit. Ook is Dirk de enige die kammen en borstelen echt héérlijk vindt en zijn knor zowat kapot draait wanneer ik dat doe.
Normally our bedroom is really his room. Almost every day and the whole day he is here. Guess he likes to be alone. And at night he is the only one who stays next to me in bed for the whole night. If I sleep or not. When Henk is at home he will sleep between us. It's very hard to get Dirk of the bed.. When it's cold he likes to sleep underneath the covers and I let him..... He is really a lovely cuddly boy and a big teddybear with the softest furr ever. Dirk is also the only one who looooves to be groomed and he overworks his purring machine when I do.



Vandaag was Dirk de hele dag beneden. Waarom zou ik niet weten, maar het was wel gezellig. Hij heeft Bram zijn plek zelfs even ingepikt op mijn werktafel. Het liefste ligt hij - wanneer hij beneden is - op mijn stoel achter de werktafel, dus toen ik even in de keuken een bakkie koffie in deed, wist hij ook niet hoe snel hij in die stoel moest komen. Gek mens dat ik ben heb ik zelfs een andere stoel erbij gezet, zodat ie kon blijven liggen..........
Today Dirk was downstairs almost the whole day. I don't know why, but it was very cozy having him around. He even stole Bram his spot on my table for a while. His favorite place - when he is downstairs - is my chair behind my worktable, so when I went to the kitchen to make a cup of coffee, he didn't know how fast he had to go lay on my chair. Silly woman that I am I pulled up another chair for myself so he could stay in the big chair.......


En dit heb ik vandaag gedaan, tussen het fotograferen door. De achterkant voor het quiltje in opdracht zit in elkaar!! Ik moet nog wel heel veel papier weg pulken, maar dat is voor morgen. Ik heb vandaag 5 uur genaaid, dus de puf is nu op. Morgen ga ik eerst bloed geven, dus daarna papier pulken is een mooie bezigheid om weer bij te komen. Dan kan ik donderdag de sandwich gaan maken (de drie lagen op elkaar spelden) om eindelijk te gaan quilten!! Dat is altijd het leukst en brengt een quilt tot leven.
And this is what I did today, in between the picture taking. The back of the quilt in commission is finished!! I do have to take all the paper of the back, but that's for tomorrow. I sewed for 5 hours today, so the energy is up for now. 
Tomorrow I'm going to donate blood first, so picking of the paper is a nice job for me to do while recoperating from that. Thursday I can make the sandwich (basting the three layers together) and the real quilting can begin!! That's alway the best part and it brings the quilt to life.

3 opmerkingen:

  1. Het lijkt mijn Belle wel, ook zo een heerlijke knuffelbeer en behoort ook niet tot het slanke ras

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dirk is adorable! I would do the same thing and get myself another chair. The quilt is beautiful!
    Hugs
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The quilt turned out beautiful and Dirk is just too cute...so manly. :0)

    BeantwoordenVerwijderen