donderdag 31 januari 2013

Breaking the rules // Regels overtreden

Een nieuwe dag en nieuwe kansen. Een lange nacht vol dromeloze slaap en een stevig ontbijt.
Klaar om opnieuw de strijd aan te gaan met die .... quilt.
Geheel niet gedaan 'zoals het hoort', alle regels overboord gezet en misschien te fout voor woorden, maar als jij het niet door verteld, hou ik mijn mond ook..... ; ik heb gewoon de twee lagen - voor en achterkant van de uiteindelijke quilt - met de goede kanten op elkaar gelegd, perfect gespeld op de naden en het geheel aan drie kanten aan elkaar genaaid. Binnenstebuiten gedraaid, fiberfill erin geworsteld en .... taadaaaa.... een perfect rechte sandwich klaar om te spelden......
Als 'echte quilters' dit lezen zullen er heel wat hoofden afkeurend geschud worden, maar soms moet je gewoon wat, toch?
A new day with new chances. A long night filled with dreamless sleep and a hearty breakfast.
Ready to face the battle again with that ..... quilt.
Completely did nothing 'as it should be done', put all the rules overboard and it's maybe to bad for words, but if you won't tell anybody, I'll keep my mouth shut too.... ; I simply took the two layers - front and back of the quilt-to-be - and put them right side together, pinned them together with great precision on the seaming lines and sewed the whole thing on three side together. Turned it insideout, wrestled the fiberfill in this contraption and ...... taaadaaaaa.... a perfectly straight sandwich ready to baste....
If "real quilters" will read this they will shake their heads disapprovingly, but sometimes you just have to do something, don't you?! 
Aan de bovenkant heb ik ook gelijk drie grote lussen meegenaaid, die straks het quiltje mooi laten hangen. Als het hele ding straks doorgequilt is laat ik de bovenkant zoals hij is, maar langs de andere drie kanten bies ik hem gewoon af, zodat je er straks niks meer van ziet wat ik nu gedaan heb.
Ik heb al wat lijntjes gequilt en je kunt goed zien dat het straks allemaal mooi gaat "poefen". Dat is een officiele quilt-technische term hoor.....  De opdrachtgeefster wilde dat graag, dus heb ik de dikste fiberfill gebruikt die er is. De bolletjes wol en de katjes zullen straks echt mooi bol staan in vergelijk met de achtergrond. Het quiltwerk is aan de achterkant wel erg goed te zien, wat ik zelf een beetje jammer vind van al het werk aan die gepatchte achterkant, maarja, wat de klant wil gebeurd......
On top I also sewed in three big loops, where the quilt will hang on. When the whole thing is quilted I will keep the top as it is, but along the other three sides I will make the normal piping, so you won't see what I have done now.
I also quilted a few lines and it shows very well that it will become very "poofy". That's an official quilt-technical term.....  The client wanted it that way, so I took the fattest fiberfill I could find. The balls of yarn and the cats will be really bulging compared to the background. The quilting will be showing on the backside very well too, something I find infortunate for all the work that's in making the patched back, but hey, what the client wants will be done..... 


Voor vandaag heb ik wel weer genoeg gedaan, dus Arie en ik hebben weer onze fijne stoel opgezocht ( hij rende voor me uit en lag er al in voor ik bij de stoel was en krijg hem er dan maar weer es uit...) en ga ik weer lekker lezen. Vanavond weer op tijd naar bed, want morgen wordt een lange dag.
Dus, groetjes voor nu en tot de volgende ronde!
For today I have done enough, so Arie and I have installed ourselfs in our comfy chair (he ran in front of me and was laying in it before I arrived there and than try to get him out of it....) to read for a while. This evening will turn in early again, because I have a long day tomorrow. 
So, tata for now and untill the next time!

8 opmerkingen:

  1. If it works, how can it be wrong? I'm glad you found a solution to the problem!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your secret is safe with me! It is darling, and good for you for finding a creative solution!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whatever works, works! Looks great and kitty lays JUST like mine! Too funny, rest well.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Regels zijn er om gebroken te worden en jij bent toch niet iemand die zich aan alle regeltjes houd zus. Je hebt waarschijnlijk de enige juiste oplossing gevonden en dat heb je zelf uitgevogeld. Kost ff tijd maar jij komt er echt wel uit! Ben trots op je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou moe, reactie weg...

    Ik zei dus... Als 't niet kan zoals 't mot, mot 't maar zoals 't kan.
    En wie bepaald wat 'mot'... Als jouw manier het beste resultaat geeft dan is dat toch de beste manier? Klant blij, jij blij, wat wil je nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou moe, reactie weg...

    Ik zei dus... Als 't niet kan zoals 't mot, mot 't maar zoals 't kan.
    En wie bepaald wat 'mot'... Als jouw manier het beste resultaat geeft dan is dat toch de beste manier? Klant blij, jij blij, wat wil je nog meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sounds like your problem is solved . . . your secret is intact with me. I know NOTHING about quilting . . . and I am amazed at the creating . . . Enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. What a neat quilt and that had to be so frustrating trying to get the back right, I think the way you did it will be fine and no one but you will know.

    BeantwoordenVerwijderen