donderdag 24 januari 2013

Arie

De oudste van onze jongens is Arie. Het scheelt maar een paar minuten met zijn broer Bram, maar toch.....
Stiekem denk ik dat Arie het liefste enigst kat had willen zijn. Zijn broer kan hij prima hebben, maar die twee 'kleintjes' vindt hij maar lastig. Rust en stilte en het bed voor zichzelf, dát is zijn ideaal denk ik.
Alhoewel het geen echt 'knuffelkat' is, vind hij het heerlijk om dicht bij me te zijn. Kopjes geven doet Arie niet aan; hij geeft kop-stoten! Als hij naast me op de armleuning zit, als ik in bed lig en hij vind dat ik wakker moet worden, op het aanrecht voor hij zijn eten krijgt. Boem, net als een ram. 's Avonds, wanneer hij bij me in de stoel wil liggen - hij ligt nooit op schoot, alleen achter me in de stoel terwijl ik op de rand zit of zelfs ergens anders ga zitten - gaat hij naast me op de leuning zitten en propt zijn koppie langs mijn arm tussen mijn rug en de rugleuning. Dat betekend "ga effe naar voren, dan kom ik gezellig bij je liggen...."
The oldest of our boys is Arie. It's just a few minutes from his brother Bram, but still.....
Secretly I suspect Arie would much rather be an only cat. He can get along with his brother very well, but those two 'little ones' is not his cup of tea. Peace and quiet and the bed all for himself, thát would be his ideal situation I think.
Although he's not really the cuddling kind of cat, he loves being near me. He doesn't just rub his head along your leg or arm, he gives real headbutts! When he is beside me on the armrest, when I'm in bed and he wants me to wake up and feed him and on the counter top when I'm making his breakfast. Boom, like a buck. In the evening, when he wants to lay behind me in my chair - he never gets on my lap, only behind me in my chair, while I'm on the edge of my seat or even go sit somewhere else - he sits beside my on the armrest, he tucks his head along my arm to get it between my back and the back of the seat. That means "go forward a bit, so I can lie cozy behind you..."

 Zijn favoriete plek en alleen hij slaapt in dit mandje.
His favorite spot and he is the only one using this basket.
 Gezellig naast me tijdens het naaien. Wat een prinsje...
Cozy beside me while I'm sewing. Isn't he a prince...

Deze fijne vent is nu al 10 en een half jaar. Wat gaat de tijd snel. ( <= Arie als kitten....)
Ik weet wel dat er veel mensen ook schatten van katten heeft, maar nooit zo lief als die van ons. Het zijn echt mijn kindjes en ze waren heel wat jaren de enige reden voor me om nog uit bed te komen. Ze voelen aan als ik niet lekker ben en Arie nog het meeste van alle vier. Ik hoop dat ik nog vele jaren van hem kan genieten....
This great guy is already 10 and a half years old. How time flies. ( <= Arie as a kitten...) 
I know lots of people have great cats too, but they can't be as lovely as ours are.  They are really like my kids and for many years they were the only reason for me to even get out of bed. They feel when I don't feel good and Arie more than the other three. I hope I can enjoy him for many more years to come.....


Ondertussen ben ik al twee middagen bezig geweest met papier pulken en mijn vingers willen gewoon niet meer. Door het koude weer zijn ze al stijver en pijnlijker dan normaal, maar 3 uur papier met een pincet tussen de naden weghalen is echt zwaar werk nu. Ik heb overgens een oplossing voor elke volgende paper piecing quilt van nu af aan; als ondergrond ga ik in het vervolg soluvlies gebruiken. Heb het gister uitgeprobeerd en dat werkt fantastisch. Het vlies lost op en nooit meer papier pulken voor mij!!! Nouja, na deze dan....
Meanwhile I have been picking paper for two afternoons now and my fingers just won't function anymore. Because of the cold weather they are stiff and painful, but picking paper for 3 hours in a row with tweezers from between the stiching is just hard work now.  I found a solution for futere paperpiecing quilts though; as foundation I will use soluwebbing (don't know how it's called in US or UK) . I tried it yesterday and it works like a charm. The webbing desolves in water, so no more paperpicking for me!!!  Well, after this one.....

5 opmerkingen:

  1. Je hebt de mooiste kattenkindjes hoor Bianca. En stuk voor stuk met een heel eigen karakter. Zoals jij voor ze zorgt worden ze wel 100 hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He is a beautiful boy and sure he will be with you for many years to come. My cat lived to 21 years....a grand old age.
    Cath @ Bits 'n Bobs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Arie is adorable! He is a prince and handsome. I am like you about my kitties ... they give me a reason to get up in the morning.
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aww, he is handsome and so cute as a kitten! I am sure he will be with you for a very long time yet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He was such an adorable kitten--I love those eyes!

    Animals are so tuned-in to people's emotions and feelings, aren't they? You are fortunate to have such nice pets.

    BeantwoordenVerwijderen