maandag 10 december 2012

I Love my Home // I Hou van mijn huis

 Mijn mam gaf me vorige week deze mooie Amaryllis. Hij bloeit ondertussen en ik vind hem werkelijk Geweldig! Kleurt ook fantastisch met de muur en oranje kaarsen, vind je niet??
My mom gave me this beautiful Amaryllis. It's in bloom now and I think he's just Gorgeous! It colors great with the wall and orange candles, don't you think??
 Vandaag heb ik ook eindelijk de kerstboom gezet en opgetuigd. Erg laat voor mijn doen. Dit jaar hebben we een grote, de oude boom van mijn schoonmoeder. Bij haar ga ik dan onze oude kleine zetten en zijn we allebei blij. Ik baal wel een beetje van de verschillende lichtsterkte in de lichtjes, dus ga ik na de kerst proberen een groter lichtnet te scooren. Vroeger kon ik werkelijk uren bezig zijn met zo veel mogelijk lampjes in de boom maken, maar ik merk wel dat ik daar dus echt geen zin meer in heb. 
Today I finally put up and decorated the christmastree. Very late for my habit. This year we have a big one, the old tree of my mom in law. At her place I will put up our old smaller one and we will both be happy. I do mind the difference in brightness of the lights, so after christmas I will look to score a new light netting. I used to take hours in putting in as many lights in the tree as I could, but I noticed I really don't like that any more. 
 Om ruimte te maken voor de boom moest ik wat schuiven met de meubels. Dus mijn werktafel weer terug tegen de muur en één van de stoeltjes in de achterkamer gezet. Ziet er best leuk uit, al is het wel wat vol. Hier moet ik ook nog wat kerstversiering ophangen, maar dat doe ik morgen. Nu geen zin meer.
To make room for the tree I had to shift some funiture around. My worktable had to go back against the wall and one of the chairs is now in the backroom. I do like it like this, eventhough it's a bit crowded now. I will put up some christmas decorations too, but that's for tomorrow. I'm out of energy now.
 Een oude quilt die ik nooit af heb gemaakt heb ik maar weer uit de kast getrokken. Alhoewel hij niet echt mooi in elkaar gezet is, is het wel mijn eerste quiltje van vóór mijn quiltlessen. (Vandaar dat ie dus ook niet goed in elkaar zit...) In de lege "raampjes" ga ik nog andere dingen maken. Een luchtballon, een vogeltje, de zon, een tak met bloesem en een stiekem muisje hier of daar....
An old quilt I never finished was taken out of a closet. Eventhough it's not very well put together, it is my first quilt of befóre my quiltinglessons. (that's why it's not put together very well...) In the empty 'windows' I want to make some other things. A hot air balloon, a bird, the sun, a branch of a tree and a sneeky little mouse somewhere....
En daar, in die grote stoel voor het raam, zit ik altijd. Zie, de laptop op tafel staat al open. Het is een mengelmoes van stijlen en kleuren, maar Henk en ik vinden het gezellig. We wonen hier nu bijna 8 jaar en ik heb nog nauwelijks wat veranderd. Een goed teken volgens mij. In ons vorige huis was ik altijd aan het schuiven en schilderen en was het nooit écht naar mijn zin. Hier voel ik me thuis en altijd als we thuis komen zijn we blij met ons gezellige huis. Een ander zal het verschrikkelijk donker en vol vinden, maar dat boeit me niet. Ik voel me hier fijn. Henk voelt zich hier fijn. En daar gaat het om, toch?? 
And there, in the big chair in front of the window, is my spot. See, the laptop is already opened on the table. It's a hodgepodge of styles and colours, but Henk and I think it's beautiful. We are living here now for 8 years and I changed very little all that time. A good sign I think. I our former home I was always shuffling with funiture and painting and it never was réally to my liking. Here I feel comfortable and every time we come home we are happy to be in our cozy house. Someone else will probably find it very full and dark, but I really couldn't care less. I feel at ease here. Henk feels at ease here. And that's what it's all about, isn't it??
Dit zie ik vanaf mijn plekje achter de eettafel. Zo kan ik puzzelen en tv kijken tegelijk. Hier zat ik ook altijd te naaien voor ik mijn mooie werktafel en grote Janome had. De één na beste plek in huis vind ik. Mooi verstopt in mijn hoekje ziet niemand me zitten.  
Morgen weer een verjaardag, van mijn vader deze keer. Ook nog wat quilten aan de quilt van mijn zusjes vriendin en nog langs de quiltwinkel om de babyquilt op te halen, zodat die weer naar haar rechtmatige eigenaresse kan. Drukke dag, dus onwaarschijnlijk dat ik hier weer schrijf dan. De rest van de week kijken we even aan. Met die vrieskou die er nog aan komt zal er weinig uit mijn handen komen. Letterlijk, want mijn handen doen ontiegelijk zeer van dit weer. Jammer, maar lezen en puzzelen kan ik gelukkig nog als de beste!  En daar ga ik nu weer meer verder. Ajuu!!
This is what I see from my spot at the table. This way I can puzzle and watch tv at the same time. This was my spot too when I was sewing, before I had that table and big Janome. The next best spot in the house I think. Nicely tucked away so nobody can see me.
Tomorrow I have another birthday, my fathers' this time. Also want to do a bit of quilting on the quilt for my sisters' friend. Need to stop by the quiltshop to get the babyquilt, so it can go back to her rightfull owner. A busy day therefore and probably won't be writing here. The rest of the week I have to see. With more freezing weather that's coming our way there's little coming out of my hands. Litterally, because my hands hurt tremendously with this weather. To bad, but luckely reading and puzzling is no problem! And that's what I'm gonna do now. Beybey!!!

6 opmerkingen:

  1. I think your home looks lovely, but you are right; what is important is that it feels like home to you and Henk. I was just talking to John today about this idea. No matter how much I think I want to make a room in my house more formal, the room eventually morphs back into a comfortable, cozy spot. Why fight it? Home should be welcoming!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your home is beautiful and so cozy looking! Your tree is gorgeous!! My home is somewhat crowded with the Christmas tree but I love it.
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful home Bianca! Very cozy and I love that fireplace!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, Bianca. Lovely home. I love the softness of the lighting and the comfortable feel of it. Be well. Lane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Your home looks beautuful, cozy and comfortable . . . I enjoy seeing the differences in each of us in the ways we live and decorate . . . I like your warm woods and darker colors . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Your home is beautiful!! I don't put a tree up. Hank would have it tipped over in 3 minutes. But if I had grandkids here, I would anyway. My daughter would salivate at the sight of that puzzle.

    BeantwoordenVerwijderen