woensdag 19 december 2012

All is calm.... // Alles rustig hier

Het ziet er zo schattig uit.....
Na een poosje niet zo veel hebben om over te vertellen hier, heb ik vandaag weer genoeg te kletsen. Ik ben de laatste dagen ook erg druk geweest met quilten, dus maak ik verder niet zo veel mee. Vandaar.
Vandaag ben ik eerst naar een dorp een half uurtje verder op gereden, Elspeet, om een vrachtwagenmodel op te halen voor Henk. Terwijl ik daar heen reed zag ik meerdere mooie huizen en verbouwde boerderijtjes te koop staan en bedacht me dat ik daar best zou willen wonen. Kleine dorpjes, veel ruimte en vooral stilte. Al mijmerend kwam ik aan op het adres waar ik wezen moest en stapte uit. De tranen sprongen in mijn ogen.....   Wát een stánk!!! Varkensboerderijen ruiken verschrikkelijk!!! Ik zou hier voor geen goud willen wonen, allemachtig zeg..... Ik heb haast op het onbeleefde af kort en snel de zaken afgewikkeld om maar zo snel mogelijk weer in de auto te komen. Wat een ontnuchterende situatie zeg.....
It looks so nice....
After a while of not having lot to talk about here, I'm making up for today. Also been very busy quilting the last week, so didn't have much going on to tell about. That's why. 
Today I drove to a small village about half an hours drive from here, Elspeet, to pick up a die cast model truck for Henk. While I drove I saw lots of lovely houses and converted farmhouses for sale and thought how great it would be living there. Small towns, lots of space and most of all quiet. While musing I arrived at the adress of destination and got out of the car.  I got tears in my eyes.... Whát a sméll!!! Pigfarms smell awfull!!! I wouldn't live here for any amount of money, holy crapp...  I was almost rude by settling matters as quickly as I could and to get back into the car. What a sobering situation....
The die cast model // Het model
Terug in ons eigen geurvrije dorpje eerst door naar de supermarkt om wat boodschapjes te doen en daarna door naar de kapper. Ik zit er weer kort en kleurig bij zeg maar....
Terug thuis lag er een hoop post op de mat. Heerlijk, helemaal als je er twee grote enveloppen bij ziet zitten! En wat ik haast niet meer durfde hopen was er ineens; het eerste deel van dat mooie patroon welke in in de US heb gekocht!! Joepie, eindelijk!!! En als bonus zat er ook een tweede patroon in van een andere quilt. Zou er dan toch een beetje schuldgevoel zijn geweest bij de betreffende dame?? Of zou mijn mailtje naar de ontwerpster dit hebben bewerkstelligd?? Hoe dan ook, ik ben er erg blij mee en kan ik - na al die andere dingen die echt eerst moeten - dit lang bewonderde patroon zelf gaan maken. Fijn!!
Back in our own odor free village I first did some grocery shopping and than went to the hairdresser. Let's say I'm short and colourful again....
Back home there was a pile of post on our mat. Wonderful, especially when the're two big envelops there too! And what I was afraid to hope for any more, was suddenly there; the first part of that gorgeous pattern I bought in the US!! Yeah, finally!!! And as a bonus there was a second pattern in the envelop too. Could this be a bit of guilt of the lady in question?? Or did my email to the designer had anything to do with it?? No matter what, I'm very happy now and I can finally - when all the other things that must be done first are finished - begin on this long coveted pattern myself. Wonderful!!
Ook zat er bij de post een boek, waar ik al van was vergeten dat ik het besteld had. Na 4 weken levertijd kan dat gebeuren natuurlijk. Weer een fijn quiltboek erbij, waarmee ik mijn kunnen wat mee kan verbeteren wellicht. Dat ga ik straks eens rustig bekijken.
With the post there was also a book I almost forgot I ordered it. After a delivery time of 4 weeks that can happen of course. Another lovely quiltbook, that hopefully allows me to better myself I hope. I will take a look at it later.
Ik zal jullie als afsluiter nog wat foto's laten zien. Ten eerste van de quilt waar ik nu mee bezig ben. Ik heb mezelf wel weer veel werk gegeven door hem toch erg intensief te quilten - in drie middagen van 4 uur heb ik nog maar 10 blokken (van de 25) doorgequilt - maar het wordt wel mooi denk ik. Voor de kerst afkrijgen kan ik wel vergeten, maar dit jaar moet misschien nog kunnen lukken....
Ook nog wat sfeer plaatjes uit ons huis. Hoe heerlijk ik de zomer ook vind om de temperaturen, vind ik de winter weer erg fijn door de gezelligheid in huis. Lampjes, kaarsjes, vroeg donker.... Heerlijk! Helemaal als de openhaard aan is en ik mijn kerels om me heen heb kan het voor mij niet meer stuk.
As a closing I will show you some pictures. First of the quilt I'm working on now. I gave myself a big job by quilting it very intensively - in three afternoons of 4 hours each I only quilted 10 blocks (of 25) - but it will be nice I think. I can forget finishing it before christmas, but maybe try so this year should be possible...
Also some pictures of ambience in our home. How fond I am of summertime for its temperatures, I love wintertime for the cozy feel at home. Lights, candles and dark early... Love it! And especially when the fireplace is on and I have all my guys around me I couldn't be happier.

Fijne avond allemaal en tot de volgende keer maar weer!! 
Have a nice evening y'all and 'till next time again!!

>>> Arie die naast me zit terwijl het vuur in de haard brandt. Issie niet mooi?
>>> Arie sitting next to me while the fire is blazing in the hearth. Isn't he handsome?

5 opmerkingen:

Kristi zei

Your house looks so cozy!

quiltfool zei

Please let us know how you like the quilt as desired book. I've coveted it but not bought it yet. Your home looks so peaceful. Lane

Debbie zei

What a cozy site and Arie sure seems to be enjoying it!

Lynne zei

Cozy indeed . . . No pig farm fragrance! Made me giggle out loud . . . Happy Chrustmas . . .

Donna zei

Your home does look cozy and inviting. I love being at home with the Christmas lights and candles this time of year. Arie is precious.
So glad you received your pattern!
Hugs,
Donna