vrijdag 16 november 2012

Veni, vidi, vici !!!

Vannacht kwam het tot me...  Ja, écht! Ineens snapte ik wat ik verkeerd deed. Dus vanmorgen, na mijn dagelijkse ochtendroutine begon ik opnieuw en het lukte ook nog!!! Oy, wat kan zoiets me dwars zitten zeg. Maar, het is gelukt. Ik heb er wel heel lang over gedaan en ik heb heel wat stukjes achteruit gebeden, maar de quilt is gesandwiched!  Mijn plan het helemaal met oplosbaar garen te doen ben ik al vrij vlot van af gestapt. Ik denk dat ik in de eerste 10 minuten de bovendraad wel 10 keer opnieuw in moest rijgen omdat de draad steeds knapte. Dus al vlot overgestapt op gewoon rijggaren boven. Eerst weer effe de spanning goed opzoeken, wat me weer drie keer opnieuw inrijgen opleverde, maar toen ging het ook goed. Ook het opspannen werd ik steeds handiger in. Na zo'n twee uur rijgen - gaat maar reepje voor reepje, dus kost veel tijd - ben ik er even mee op gehouden. Ik was heel moe, mijn benen wilde niet meer, dus weer even lekker zitten lezen. Omdat ik die hele installatie nu wel eens uit de kamer wil hebben, heb ik mezelf nog maar een keer streng toegesproken en heb ik de andere helft ook gedaan. Ook weer twee uur bezig geweest, maar nu is hij helemaal klaar. Ik heb het hele ding nog even laten staan, zodat Henk het ook kan zien hoe het in zijn werk gaat, maar dan wordt ie lekker opgeruimd. Dat quiltframe dus, niet Henk....
Last night it came to me.... Yes, really! Al of a sudden I understood what I did wrong. So, this morning, after my usual morning routine I started over and I succeeded too!!! Oy, something like that can bother me so much! But, I did it. It took me a long time and I did pray backwards sometimes, but the quilt is sandwiched! 
My plan of doing it all with soluble thread was quickly given up. I think I must have threaded the machine for 10 times in the first 10 minutes, it kept on breaking. So I took a normal basting thread on top. Took another three times of threading again for I had the tension right, but after that it went rather well. Also tensioning the quilt got easier. After two hours of basting like this - it is going a small strip of quilt at one time - I took a break. I was quite tired and my legs just didn't want to function anymore, so I took my book and read for a while. 
Because I really want to get that installation out of the room now I talked very stern to myself and I finished the other half too. Took me another two hours, but now he is finished. I did leave the whole thing standing though, so Henk can see how it works when he gets home, but after that I will  clear him out. The quiltframe that is, not Henk.... 
 En nu.... Weekend!!!   Morgen ga ik eerst maar een begin maken met wat tunnels voor de diverse quilt maken die naar de 'grand opening tentoonstelling' mogen. De rozenquilt moet eerst nog gewassen worden, want daar hebben katjes aan zitten knuffelen volgens mij... Misschien ga ik nog een kattenquiltje af maken zodat hij ook mee mag en 's avonds hebben we een verjaardag bij Henk zijn maatje.
Iedereen dus een heel fijn weekend gewenst en tot de volgende keer!!!
 And now.... Weekend!!!  Tomorrow I will make a start with making some tunnels for several quilts that may join the 'grand opening show'. The roses-quilt has to be washed first, because I thing some kitties have been cuddling it....  Maybe I will finish a small cat-quilt so he can join the show-quilts too and tomorrow evening we have a birthday at Henks' best friend..
I wish everybody will have a great weekend and 'till next time!!!

6 opmerkingen:

  1. Veni Vidi Vici!!! Goedzo!! Wat fijn dat het gelukt is! Je moest er gewoon een nachtje over slapen dus. You Rule Girl!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gut ik lees nu pas de titel van je blog. hadden we dus dezelfde gedachte. hihi

      Verwijderen
  2. That's wonderful Bianca! Enjoy your weekend now. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zo, de aanhouder wint!!
    En wanneer is je expositie? (want zo kunnen we 't natuurlijk wel noemen).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whew . . . you did it! Cute kitty photos!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, I'm so glad you figured it out. That had been so frustrating for you. It must feel good to know how to use it now!

    BeantwoordenVerwijderen