vrijdag 9 november 2012

Progress is being made // Vooruitgang geboekt

EQ endresult // EQ eindresultaat
Zo, eindelijk weer even een gewoon blogje vandaag. Ik heb een beetje een rare week achter de rug, met weinig geen slaap, van alles aan mijn hoofd, maar toch een quiltklus aan kant gekregen. De top van de quilt voor de vriendin van mijn zusje is AF!! (lees hier waar ik het over heb)  Het viel me toch nog wel tegen, want een quilt van een ander afmaken is lastig als ze een heel andere werkwijze er op na houden. Het is dan ook niet helemaal volgens de regelen der kunst gebeurd, maar ik ben redelijk tevreden met het resultaat. Straks ga ik hem strijken/persen en dan kan ik morgen een poging doen dat quiltframe op te zetten. Zal ook wel met een hoop geklooi gaan eerst, ik heb het tenslotte nog nooit gedaan, maar oefening baart kunst toch?!
Well, finally a normal blog again today. I've had a weird week with little no sleep, all kinds of stuff running through my head, but nevertheless finished a big quilt-taks. The top of the quilt for my sisters' best friend is DONE!! (read here what I'm talking about).  It was harder than I thought, because finishing another persons' quilt is difficult when she has a whole different method of working. I didn't work exactly according to the rules of art, but I'm reasonably satisfied with the result. I'm going to iron press it in a minute and than I can make a try with setting up the quilting frame tomorrow. That will go with the expacted amount of hassle, I never worked with one before of course, but practice makes perfect, doesn't it?!
Het quilten op dat frame ga ik ook gelijke proberen. Dit is een mooi project om dat te oefenen, omdat ik het quiltwerk vrij sober wil houden. Het gaat tenslotte om het patroon van de blokken en niet om mijn quiltwerk. Ik denk wel dat ik in de rand een mooi patroon ga maken, want daar vraagt zo'n brede rand gewoon om. Waarschijnlijk zo iets <=== 
I want to try to do the quilting with that frame too. This is a good project to practice that on, because I want to keep the quilting quite sober. This quilt is about the pattern of the blocks and not about my quilting. I do think I will be quilting a big pattern in the outer border, because a wide border like that is asking for it.  Probably something like this <===

Na het quilten kan ik nóg een nieuw speeltje uit gaan proberen. Ik heb bij mijn mooie kanjer van een machine nu nog een heel mooi voetje gekocht. Een zogenaamde "quilt binder set", iets waar ik de binding helemaal machinaal aan kan zetten. Dus geen geklooi meer met handmatig af moeten werken!!! Joepie!!
After the quilting is done I can try out another toy. For my new big boy of a sewingmachine I bought a great foot. A so called "quilt binder set", a foot with which I can put the binding on completly with the machine. No more messing around with  having to sew the last part by hand!!! Yippee!!
 

Ik vind het zo leuk om mezelf weer nieuwe dingen aan te leren. Wanneer ik eenmaal dat quiltframe een beetje onder de knie heb, wil ik hem ook beschikbaar stellen voor quilters die dat willen, om hun quilt hier dan veel makkelijker te komen sandwichen. Ik ben vast niet de enige die daar een gruwelijke hekel aan heeft of gewoon lichamelijk niet meer zulke dingen lekker kan. Dus, dames, wanneer je dit leest en je hebt er een middag voor over, neem contact met me op om een afspraakje te maken. Ik reken er verder niks voor dan de kosten voor het (wateroplosbaar) garen.
I love it when I can teach myself new skills. When I am more confident with the quiltframe I also want to make it available to other quilters to come over and sandwich their quilt more easely. Surely I'm not the only one who dreads that job or has fisical problems making it difficult to do so. So, ladies, when you read this and you are willing to spend an afternoon here, contact me and we'll make an appointment. I won't charge anything except the costs for the (soluble) thread. 

Allemaal een heel fijn weekend allemaal!!!
Have a great weekend y'all!!
Cees wil ook een eigen blog... // Cees wants to start his own blog....

1 opmerking:

  1. Love your idea for that wide border. I could never get my binding attachment to work, so please, take lots of pictures as you learn that and share with us. Lane

    BeantwoordenVerwijderen