vrijdag 30 november 2012

Nieuwe kansen // New opportunities

Vanmorgen heb ik bijna alle quilts die ik heb gemaakt (14 van de 17) naar het nieuwe pand van de quiltwinkel gebracht waar ze komen te hangen. Het wordt een hele mooie winkel denk ik. Boven zullen ze ongeveer dezelfde vierkante meters hebben, maar de benedenverdieping is nog eens die oppervlakte, wat ze in de oude winkel zeker niet hebben. De dames van de quiltwinkel waren erg enthousiast over mijn quilts, wat natuurlijk altijd erg leuk is. Maar het leukste vond ik nog wel dat ze voorstelde dat ik zelf een workshop ga geven om die leuke bloemetjes van stof te maken. En weet je wat?? Ik denk nog dat ik dat ga doen ook!!
This morning I brought almost every quilt I made (14 out of 17) to the new premises of the quiltstore where they will be hanging. It is going to be a nice shop I think. The ground floor is about the same size they have now, but down the stairs is the same amount of space extra, which they don't have in the old store. The ladies of the quiltshop where very enthousiastic about all of my quilts, which is always nice to hear of course. But the most wonderful part was that they suggested I should give a workshop for making those lovely flowers out of fabric. And you know what?? I think I will!! 
Ik heb nog nooit les gegeven en ik moet eerlijk bekennen dat ik mezelf te precies en streng vind, maar als ik het niet probeer weet ik ook nooit of ik het kan. Het lijkt me heel leuk, maar les geven is iets wat niet iedereen kan. De dames van de shop stelde voor dat ik het eerst op hun uit probeer, om te zien of het me ligt of dat ik het goed over kan brengen. Zij geven zelf ook les, dus ze kunnen me altijd allerlei tips geven hierin.
Ik ben al begonnen met dezelfde bloemetjes nu nog kleiner en in het paars te maken, om nog een voorbeeld te maken. Dit wordt dan een bloem van de vlinderstruik. De kleine bloemetjes zijn erg priegelig en moeilijker te vouwen, maar het resultaat is werkelijk schattig. 
I never taught and I must admit that I find myself too precise and strict, but if I don't give it a go I will never know if I can, will I? I think it could be very fun, but teaching is not something that everybody does correct. The ladies of the shop suggested that I could try it on them first, to see if I can get things across and if I like it. They teach themselfs, so they can give me all kinds of advice and tips in this matter. I already started to make new flowers, but even smaller and in purple, to have another example. This will become a flower of the buddleia bush. The small flowers are tiny and a bit more difficult to fold, but the result is just too cute.

6 opmerkingen:

  1. Oh what a fun opportunity Bianca! I think you will find yourself really enjoying it and you are off to a great start with those cute flowers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep

    oh wat een leuk aanbod, doen meid, nieuwe toekomst voor je,
    en je bloemetjes zijn zo ...mmmm op te snoepen
    spijtig dat het zo ver is...want ik was je eerste leerling

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf Sussie, ik ben helemaal trots op je! Ben heel benieuwd maandag naar je expositie en die bloemetjes zijn echt te cute. Gaat je vast lukken om zo'n workshop te geven, eerst op die dames uitproberen is een goed idee. Ben benieuwd naar die vlinderstruikbloem, dat wordt vast heel gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Terrific! I bet you will be a wonderful teacher.

    I really love how the heart quilt turned out!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, I do wish I could visit the shop and see your little show...I imagine it is amazing!

    BeantwoordenVerwijderen