donderdag 15 november 2012

Frustration // Frustratie

Drie dagen energie verspild. Drie dagen van klooien, hannessen en aanmodderen heeft mijn zelfvertrouwen weer een flinke deuk gegeven. De afgelopen dagen had ik zo veel energie van positieve dingen die gebeurden, dat ik het werken met zo'n grote quilt en een quiltframe danig heb onderschat. Ik krijg de stoffen gewoon niet goed op de rollen en aangespannen voor het daadwerkelijke spannen voor het quilten. Ik zal wel weer iets niet goed doen, maar ik kom er niet meer uit. De maker van de frame heb ik al gemaild voor advies of tips, maar die man zit niet zo regelmatig achter de computer denk ik.  Ik heb het hele boeltje maar aan de kant geschoven en ga zo een boek pakken, want ik ziet het effe niet meer zitten.
Three days of spilled energy. Three days of messing around and muddling through has given my new found confidence another blow. The past few days I was bursting with energy from all the positif things that happened, that I just underestimated working with a big quilt and a quiltingframe I guess. I just can't get the fabrics rolled up good enough on their rolls and therefore can't get the quilt properly tensioned for the actual quilting.  I'm probably doing something wrong, but I just can't figure it out. I already emailed the guy who makes these frames for advice or tips, but I guess he isn't a frequent computer-typ. 
I put aside the whole thing now and going to read a good book, because for now I have had it.....
 Op het eerste gezicht valt het mee, maar kijk maar es goed op de opgerolde top op de middelste buis. Gewoon een rotzooitje en het lukt me niet dit netjes te krijgen.
 On first site it's not bad, but look closely to the rolled up top on the middle bar. Just plain messy and I just can't get it rolled up neatly.

En wanneer ik de tussenvulling wegvouw zie je ook hoe de achterkant er op zit gerold, terwijl die nog het beste erop ging....
And as I fold away the filling you can see how bad the backfabric is rolled up, and that was the best succeeded part of rolling up....

Tijd voor een boek dus....
Nog een grote droom van me is om een echte bibliotheek te hebben. Een ruimte alleen gevuld met boeken, een makkelijke stoel met voetenbankje, wat lekkere drankjes en natuurlijk veel katten...
Time to grab a book.....
Another Big Dream of mine is have a real liberay in our home. A space just filled with books, an easy chair with a footrest, some nice drinks and lots of cats of course....



5 opmerkingen:

  1. How frustrating! Plan B sounds good, though. Those libraries are beautiful, aren't they?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Bianca so sorry you are having so many troubles with it. It does look like it would be difficult to make sure it rolled up straight. I hope you get some much needed help soon. I love those libraries!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooooohhhh . . . I want one of those library rooms TOO!

    Sorry about the quilt frame and "roll up!"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello! I don't see any side tension on your quilt. I usually have two clamps on each side of the quilt in the frame. The clamps hold each side of the quilt to the frame. Mine are bungie type cords that can be adjusted once attached to the frame. If I forget to attach the side tension cords, All I get is a mess, so I know it makes a big difference. Also, do you have locking ratchets on each rail?
    I hope you can figure it out!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I can tell why you are frustrated! I would read a book too.
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen