woensdag 21 november 2012

Busy, busy, busy..... // Druk, druk, druk....

Ready to finish by hand // Klaar om met de hand af te maken
Jawel, ik leef nog hoor!  Ben nogal druk geweest met naaien en dan vooral met de hand ook nog. Niet mijn sterkste kant, maar het is voor een goed doel, moet je maar denken. Twee van de quilts die naar de quiltshop mogen heb ik al bijna af. Ik heb alleen een beetje vals gespeeld; met zo veel handwerk in het vooruitzicht heb ik de bovenkanten van de tunnels machinaal vast gezet. Aan de voorkant heb ik ze precies langs de binding vast genaaid, zodat je dat nauwelijks ziet. Nu hoef ik "alleen nog maar" de onderkanten met de hand vast te naaien, wat ik vandaag af hoop te krijgen. Morgen haal ik dan de drie quilts op die ook nog een tunnel moeten krijgen en doe het net zo.  Niet zoals het hoort, maar ze gaan er daarna toch weer af. Ik kan slecht lang met de hand naaien, dus moet ik soms een beetje smokkelen.
On the front barely visible // Aan de voorkant nauwlijks zichtbaar
Yes, I'm still alive!  I am very busy with sewing and mainly by hand too. Not my strong suite, but I'll keep in mind it's for a good cause. Two of the quilts that will go to the quiltshop are almost finished. I did cheat though; with so much handsewing ahead I attached the tunnels on top with the machine. On the front of the quilt I sew them exactly below the binding, so it's barely visible. Now I "only" have to sew the bottom part by hand, what I hope to finish today. 
Tomorrow I will pick up the other three quilts which will need a tunnel too and I will do it the same way with those too. I know it's not how it should go, but the tunnels will be removed after anyway. I'm terrible at sewing by hand, so sometimes I just have to be sneaky like that.
Here you can see how I attached it // Hier kun je zien hoe ik het genaaid heb.
Ready for the next fase //Klaar voor de volgende fase
Gister ben ik eigenlijk de hele dag met het kattenquiltje bezig geweest. Tunneltjes eraan maken en de binding eraan naaien.  De tunnels zijn helemaal af, ook het etiket zit erop, maar die binding moet nog vast gezet worden aan de achterkant. Ik was eerst van plan de binding met die nieuwe binderset voor de naaimachine te gebruiken, maar na wat oefenlapjes gedaan te hebben vond ik die binding gewoon te breed voor dit kleine quiltje. Voor een grote quilt is het prima, maar ik zal er eerst nog wat mee moeten oefenen voor ik dat echt ga gebruiken.
Yesterday I mainly worked on the catquilt the whole day. Attaching tunnels and sewing on the binding. The tunnels are done, the lable is on too, but the binding has to be sewn on at the back. I was planning to sew the binding on with that new binding set for the machine, but after praticing a bit I found that the binding was just to wide for such a small quilt. For a larger quilt it will be fine, but I will have to practice some more before I will actually use this. 

En nu het is weer terug aan het werk. Jullie zijn weer een beetje op de hoogte en ik heb weer even kunnen uitrusten. Tot de volgende ronde!
And now it's back to work. You are a bit updated and I've had a bit of a rest now. 'Till next time!

4 opmerkingen:

  1. Joh, gaat toch prima zo met de machine, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Denk niet dat iemand gaat staat pietlutten en proberen te kijken hoe jij die tunnel er aan gezet hebt, die hebben alleen oog voor je quilts.
    Die katjes is ook weer ERG leuk, zelfs de achterkant is weer een kunstwerkje. Trots op je, sussie, je maakt mooie dingen en ik vind het helemaal gaaf voor je dat je nu je eigen 'expositie' krijgt. Wel even laten weten wanneer het precies is want dan kom ik ook kijken.
    Rustig aan en neem je rust hé.
    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Bianca! I figured you are busy sewing away! I used to sew everything by hand, but not anymore, it all goes through the machine. Also, if a quilt needs a "tunnel" or hanging sleeve, I always sew the top of it on when I apply the binding, and will handsew the bottom down, but like you, don't like to. Right now I have a wall hanging, that's been up 3 years, and the bottom of the sleeve is pinned... lazy I know...Hahah!

    Tomorrow is Thanksgiving Day for us Americans. So all the shopping and cooking is down to the last minute now. We are headed to Michigan later today to be with grandbabies and family.

    Happy sewing my friend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Taking a cookng break for the big feast tomorrow.

    You mentioned you were taking your quilts to the shop. Did you sell them? I noticed how long you worked on your wall hanging, December of last year until now. Certainly tells us the amount of time you put in your quilting.

    Pace yourself and stay well . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. They look wonderful! I figured you must have been busy sewing away. Enjoy your weekend!

    BeantwoordenVerwijderen